דודו טופז לא המציא את השיטה

נפלה בידי מרגלית וניר הזדמנות לבער תופעה ■ צאו מהבית, דברו, ספרו והזהירו

יותם זיו הוא בעלים של משרד יחסי ציבור

דודו טופז לא המציא את השיטה. הפעלת בריונים לקידום מטרות מגוונות הפכה לרווחת ונפוצה. מי שחושב שזה נעשה במאבקי שליטה בעולם התחתון, טועה.

אנשים נורמטיביים שוכרים היום בריונים בכל פעם שהם מבקשים לקצר הליכים והתייאשו מרשויות המדינה ומשלטון החוק. במרבית המקרים אין תלונות, אין עדויות ואין חקירות וכפועל יוצא מכך מקרים מעטים מגיעים לבתי המשפט ולבתי הכלא.

הנפילה של דודו טופז, כואבת ומתוקשרת ככל שתהיה כמעט והשכיחה את הקורבנות של תקיפותיו. מרוב דיבורים על נפילתו מכל זווית אפשרית נשכחה האלימות ונשכחו הקורבנות שלה.

למרות זאת יש כאן הזדמנות נהדרת להוציא מתוק מעז, כי תופעת הבריונים לקידום מטרות שונות יצאה סוף סוף מהחשכה. שלושה מפורסמים, מבכירי התקשורות הישראלית, נפלו קורבן לתופעה. כתוצאה מכך המשטרה מיהרה לחקור, ממשיכה לנסות ולהגיע לכל האשמים ואמצעי התקשורת מפרסמים כל מילה על הפרשה.

סמוך למעצרו של טופז ולהודאתו, צוטטו מקורבים לאבי ניר שאמרו כי הם חשים הקלה מסוימת על כך שזה "רק" דודו טופז ולא גומים מהעולם התחתון, כפי שנחשד בתחילה. לא ברור אם ניר אמנם אמר זאת, אבל ברור לחלוטין שהקלה גדולה אין כאן, אולי הזדמנות.

נפלה בחלקם של המכשכשים בכלבי השמירה של הדמוקרטיה, הזדמנות להוציא תופעה אלימה של ממש, להתריע מפניה ולהלחם בה.

ביום הארכת המעצר של טופז, הופיע דן (אבא של שירה) מרגלית בבית המשפט ובכל אמצעי התקשורת ואמר: "הגיע הזמן לבטל את זכות השתיקה ולעצור את ועדת החוקה של הכנסת שכל הזמן דואגת לחשודים. הגיע הזמן לכבד את האזרחים שמשלמים מסים".

לדעתי, הבעיה במקרה שלפנינו אינה זכות השתיקה של החשודים, אלא השתיקה של המותקפים.

שתיקה זו בעייתית משני טעמים, הראשון, הם מפקירים את הזירה התקשורתית לדודו טופז, והשני, הם מחמיצים את ההזדמנות האמיתית להפיק תועלת ציבורית מהתקיפות המזעזעות, אשר על-פי החשד מיוחסות לדודו טופז.

מוטב ששלושת המותקפים המפורסמים ייצאו מהבית ויזעקו את זעקתם של כל קורבנות האלימות בישראל וידרשו מהמשטרה לפעול למיגור התופעה, גם כאשר הן אינן מופנות כנגד ידוענים.

אבי ניר שירה מרגלית דן מרגלית דודו טופז
אבי ניר, שירה ודן מרגלית - להוציא את תופעת הבריונות מהארון