סטימצקי מחרימה את רשימות רבי-המכר המתפרסמות בעיתונים: "עוברות שקלול בין הרשתות"

איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי: "ברשת המתחרה מוצגים בעיקר ספרים מהוצאות זב"מ, כנרת ומודן, שהן מבעלי צומת ספרים, ונוצר עיוות חמור ברשימות רבי-המכר המתפרסמות בעיתונים"

רשת סטימצקי הודיעה היום (א') כי היא מחרימה את רשימות רבי-המכר המתפרסמות בעיתונים ולפיכך תפרסם רשימת רבי-מכר מטעמה.

איריס בראל, מנכ"ל סטימצקי, אמרה היום: "לאור העובדה כי ברשת סטימצקי מוצגים כל הספרים, של כל הוצאות הספרים בישראל בצורה שווה וזהה, ואילו ברשת המתחרה מוצגים בעיקר ספרים מהוצאות זב"מ, כנרת ומודן, שהן מבעלי צומת ספרים, נוצר עיוות חמור ברשימות רבי-המכר המתפרסמות בעיתונים".

"לסופר שאינו מוציא את ספריו בהוצאות אלה קשה מאוד להיכנס לרשימת רבי-המכר בארץ", הוסיפה בראל. "לאור זאת השקלול של העיתונים נעשה עקב חוסר הצגה של המו"לים האחרים וגורם לעיוות חמור בפרסומים".

בראל מאשימה: "החל מימים אלה, סטימצקי לא תשלח לעיתונים רשימת רבי-מכר, שכן זו עוברת שקלול בין הרשתות ותוצאותיה מוטות, זאת לאור העובדה כי הבעלות הצולבת בין רשת ספרים להוצאות ספרים אינה מאפשרת סיכוי שווה לכלל הספרים וההוצאות הקיימות וגורמת להטיית תוצאות האמת של רבי-המכר בישראל".

"אנו מחויבים לשמור על הסופרים והתרבות במדינת ישראל. רשת סטימצקי תפעל בכל דרך להילחם בתופעת הבעלות הצולבת ולא תיקח חלק בפרסומים מוטים שאינם מייצגים את האמת", הוסיפה.

בראל הוסיפה: "כחלק ממאבק זה אני מקווה שהכנסת תמשיך לתמוך ביוזמה של חה"כ ניצן הורוביץ בהעברת החוק הצרפתי בישראל, שנועדה, בין היתר, למנוע בעלות צולבת של חנות ספרים והוצאת ספרים, בדומה למצב היום בו מחזיקות כנרת זמורה ביתן ומודן בצומת ספרים. יחד עם זאת אני תומכת בהחלת החוק לשנה אחת בלבד, תוך הורדת מחיר הבסיס לספר לכ- 60 שקל בלבד"