שרי אריסון: "ראיית העתיד שלי מפחידה; חודשיים לפני הצונאמי באסיה חזיתי גל אדיר שהורג אלפי אנשים; קיבלתי מסר - לא למכור את שיכון ובינוי - וכך עשיתי"

גלובס tv (עדכון) - הציטוט בכותרת: מספרה החדש של אריסון, "לידה" ■ עוד מהספר: "במשך חצי השנה שתרגלתי מדיטציה קבלית הייתי מלאה באור, היתה לי כל כך הרבה אנרגיה עד שיכולתי לרקוד כל הלילה" ■ אריסון בראיון ל"גלובס TV": "יש לי תפקיד במדינה ותפקיד בעולם - ואין בי פחד. אני מוציאה עכשיו את הקול שלי החוצה ומה שצריך לקרות - יקרה"

רוצים לרכוש את ספרה החדש של שרי אריסון "לידה"? הקליקו כאן

שרי אריסון, בעלת השליטה באריסון השקעות ובבנק הפועלים, השיקה היום את ספרה החדש "לידה". במסיבת ההשקה אמרה אריסון: "משימתנו בעולם הזה היא לבחור בטוב. בספר, אני חושפת את הדי.אן.איי שלי. תמיד יהיו כאלה שיצחקו, ימהרו לשפוט ויהיו ציניים. יחד עם זאת, אם החשיפה תוביל לשינוי, זה שווה".

אריסון התייחסה לביקורות שהופיעו בעיתונות בעקבות הריאיונות שהעניקה בסוף השבוע האחרון בהתייחס לאמירותיה בנוגע לגאולה ול"מסרים" שהיא מקבלת. בתום נאום קצר שהקריאה מתוך דף, ציינה כי "אמרו לי שיש כותרת היום באחד העיתונים, שדיברתי על גאולה", ובכך רמזה כי לא קראה את הביקורות בעיתונים.

היא הסבירה, שכשהיא מדברת על גאולה, היא מדברת על פוטנציאל. אריסון: "כשאני רואה משהו זה פוטנציאל. יש פוטנציאל לדברים רעים ודברים טובים, והבחירה איך זה יתממש היא בידיים שלנו. אם כל אחד מאיתנו יבחר בטוב, זה מה שיהיה. למרבה הצער, רבים בוחרים שלא לממש עצמם באופן מלא. יש לנו אחריות לעתידנו וכל אחד מאיתנו יכול להתחייב כבר היום לשנות את עצמו, את תודעתו ומתוך כך גם את העולם מסביבו".

לפני הנאום, הציגה אריסון סרט קצר של אריסון השקעות, המציג את חזון הקבוצה לקיחת אחריות, ותרומה לסביבה ולאנושות. לדברי אריסון, "הספר נולד לאחר תשעה חודשי יצירה כשהוא נושא מסר של שינוי לעולם טוב יותר. מטרתי לחלוק את הדרך האישית שעברתי במישור הרוחני".

אריסון ציינה: "אפשר לעשות עסקים, אך גם להיטיב עם הסביבה. השנים האחרונות לימדו אותנו שכלכלה שלוקחת בחשבון את הפן הסביבתי מפיקה רווחים פיננסיים. נפלה בחלקי לקבל במה גדולה עסקית שמאפשרת לי להגיע לאנשים בעולם העסקי והרוחני ולתת דוגמה אישית.

"ההנהגה האישית היא של כל אחד מאיתנו. כל אחד יכול להפוך למנהיג העולם האישי שלו. משימתנו היא לפקוח עיניים ולבחור בטוב, לא בפחד. זו צריכה להיות משימתנו. אני מאמינה שכל העסקים יהיו חייבים להשתנות כדי להצליח. אנשי עסקים לא יוכלו להיות קרים ושכלתניים ומנותקים. שום דבר לא מנותק. הכל קשור. ברגע שהשכל והלב יעבדו בתיאום תיווצר כאן כלכלה חדשה. היא לא תיבנה רק על מניפולציות ואגו ולא תסתכל רק על שורה תחתונה של רווח. היא תתבסס על חירותו של כל אדם אך כדי להגיע לחירות כזו, על כל אחד מאיתנו ליצור טוב בתוך עצמנו".

ציטוטים ראשונים מספרה של אריסון, "לידה"

בספרה של אריסון, "לידה", מופיעים לא מעט ציטוטים מעניינים, השופכים אור על אישיותה. כך למשל, בעמוד 31, אריסון מתייחסת ליכולתה לצפות את העתיד: "ראיית העתיד שלי הלכה והתחזקה., ראיתי דברים לפני התרחשותם וזה הפחיד אותי. הידיעה על העומד להתרחש תמיד מלווה בתחושות פיזיות רבות וכואבות. חודשיים לפני הצונאמי באסיה חזיתי גל מים אדיר שהורג אלפי אנשים".

במקום אחר כותבת אריסון: "תמיד הרגשתי שאני מחזיקה נכסים מסיבות שאינן קשורות אליי. אני סובלת זה לא מתיישב עם הערכים שלי... הזדעזתי לגלות שהחזון היחיד של בנק הפועלים היה רווח. הצעתי להנהלה לבנות חזון חדש, אך לא זכיתי לשיתוף פעולה ונאלצתי לעבוד לבד עם הקואוצ'ר שלי".

אריסון מתייחסת בספר בהרחבה גם לתורות הרבות שלמדה וטופלה בהן. בין השאר היא מזכירה "קורס בניסים", לידה מחדש, הילינג, שיטת סילבה, העלאת תדרים, הפורום, שיאצו, דיקור, צ'י-קונג, רייקי, קבלה ומדיטציה קבלית. על השיטה האחרונה כותבת אריסון בספרה: "במשך חצי השנה שתרגלתי מדיטציה קבלית הייתי מלאה באור, היתה לי כל כך הרבה אנרגיה עד שיכולתי לרקוד כל הלילה".

בנוגע לנכסיה כותבת אריסון: "החלטתי לא למכור את בנק הפועלים. חשבתי שאת שאר החברות כגון שיכון ובינוי אמכור. דקה לפני החתימה קיבלתי מסר ברור מאוד - לא למכור. אז לא הבנתי את הסיבה למסר... הניסיון לימד אותי לסמוך לא רק על האינטואיציות העסקיות שלי, לא רק על ההיגיון הכלכלי, אלא להביא בחשבון את הפן הרוחני. הזמן הוכיח כי זו היתה החלטה נכונה בכל הרמות".

לפני כן כותבת אריסון: "כשניסיתי לברר הוא החזון של הבנק, הזדעזעתי לגלות שהחזון היחיד היה רווח. הצעתי לבנות חזון חדש אך לא זכיתי לשתוף פעולה. לבסוף נאלצתי לעבוד על החזון בעצמי עם הקוצ'ר שלי.... רציתי להביא את הבנק למצב בו הלקוח מכבד את הבנק אך לצערי לא היתה זו הגישה באותה תקופה... תחום נוסף היה מיתוג הבנק. זה היה נושא שפשוט הפריע לי בעיניים".

על מודל החברה כותבת אריסון: "הפגישה הראשונה עם הצוות היתה אסון. אף אחד לא הבין אותי וכולם התנגדו - אני כעסתי על כולם. רצו שאתפשר על עקרונותי אבל איך אפשר להתפקשר על דבר שאתה מאמין בו בכל לבך ונשמתך? אם מרתין לותר קינג היה מתפשר לא היה היום נשיא שחור בבית הלבן.... הייתי מיוסרת".

"בעבודה קשה, עם האמת של כולם, בעזרת מייסד שפת "אהבה רבה" ובאמצעות הכלים שנתנה לנו, שאיפשרו לנו לחבר בין המודע לתת מודע של כלד אחד מאיתנו כדי להגיע לאמת. התהליך לא היה קל, אך המסע היה מרתק, ובסיומו נוצרו ההגדרות למודל".

את הספר, אגב, חותמת אריסון: "תודה לעולמות העליונים, למדריכים ולמלאכים. תודה לאלוהים".

שרי אריסון / צלם: איל יצהר

"יש לי תפקיד במדינה ותפקיד בעולם"

אריסון התראיינה היום גם לגלובס TV. להלן תמצית הראיון:

- האם התזמון של הוצאת הספר משתלב עם המצב בבנק הפועלים ועם חייך האישיים?

"תמיד שואלים אותי על תזמון, תמיד יש מי שיגיד שזה לא מתאים. הטיימינג הוא מלמעלה ואני מחוברת לזה".

- האם את מפחדת, את אשה חזקה בגוף חזק ואנשים יסתכלו אולי בעין עקומה ובציניות על הדברים שאת אומרת וכותבת. מה יחשבו המשקיעים?

"אין לי פחד. עברתי שנות פחד ואני מבינה אנשים בדרך כלל מתגוננים. הם צריכים לא לפחד רווחיות זה חשוב בעסקים אבל הדברים שאני מדברת עליהם זה ערכים. אם בנק הפועלים יוביל לאחריות, הלקוחות יבחרו נכון. הקריסה העולמית קרתה בגלל העדר ערכים".

- מה דעתך על התקשורת?

"תקשורת זה אנשים ובני אדם. יש כאלה הפועלים ממניפולציה ויש שעובדים נקי. אני הולכת לאיפה שטוב לי ונעים לי.

- נפתחת לגמרי קבל עם ועדה.

"יש לי תפקיד במדינה ותפקיד בעולם. אני מביאה פה דוגמא אישית ושכל אחד ייקח את הדברים לתשומת ליבו".

- האם הביקורות היום בעיתונים ובאתרי האינטרנט הבהילו אותך?

"אני לא קוראת עיתונות, הודיעו לי על הדברים. אני עם האמת שלי, מאמינה בטוב ומה שצריך לקרות יקרה. אני מוציאה עכשיו את הקול שלי החוצה ואם ישאלו אותי, אענה. אתם תראו שרי אריסון אחרת היום. עד היום היכרתם רק את החיצוני".

"מקבלת מסרים"

"אני מקבלת מסרים ישר ממעלה. קיבלתי לפני שנתיים מסר שיהיה משבר כלכלי, שהרבה אנשים ישתגעו ושיהיו הרבה מחלות ואפילו תאונות של מטוסים - אבל גם קיבלתי מסר שאנחנו לקראת הגאולה". כך אמרה אריסון בראיון מיוחד ל"חדשות ערוץ 2".

אריסון אמרה עוד: "יש לי חזון מאוד גדול של הבטחת הקיום האנושי ואני חושבת שאני יכולה להביא ערך מוסף לעולם. כבר הרבה שנים אני רואה דברים לפני שהם קורים, והתשובה שקיבלתי ממי שמעביר לי מסרים זה ללכת עם האמת. זה עובד אצלי או בתמונה או במלים - לא דרך אנשים".

אריסון התייחסה להוצאת ספרה החדש: "עשיתי הרבה דברים בחיים שלי אבל ספר זה משהו מהנשמה שלי. נתתי למה שרואים בחוץ לשלוט ולא יצאתי עם הקול שלי, הספר שלי זה הקול שלי. תמיד הרגשתי לא מובנת ושאנשים רואים דברים הפוך ממני".

בנוגע לשאלה מה לזה ולניהול בנק, ענתה אריסון: "לבנק יש תפקיד מאוד משמעותי בארץ ובעולם, בנק צריך לתת לאנשים את הכלים להתעצם".

בנוגע לפרטים בספרה על תחושת היותה קורבן אמרה אריסון למראיין, עמנואל רוזן: "מה שחשוב לי זה דברים של הלב. כל החומריות הזו זה דברים בעיני שלא לוקחים לקבר. יום אחד יש לך ויום אחד אין לך. אני נותנת פחות משמעות לדברים האלה. כשאתה נותן ונותן ומקבל רק ציניות ורוע, אתה מרגיש שאתה מתרוקן".

אריסון אישרה כי היא מעוניינת למכור את היאכטה שלה: "זה לא עניין שלא מגיעה לי יאכטה. זה פשוט לא בשבילי, נהנתי מזה תקופה מסויימת ואחר כך עברתי ייסורים. אני לא נהנית מההו-הא סביב זה. כשהגיע המשבר אמרתי יופי, יש לי תירוץ למכור".

שרי אריסון, עופר גלזר / צלם איל יצהר

אריסון עם עופר גלזר. "אהבתי אותו מאוד מהרגע הראשון, אני עדיין אוהבת"

אריסון התייחסה בראיון גם למאבק המתוקשר מול נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "אני לא נגד אף אחד. יצאתי בעד דני (דנקנר) כי הוא היה יו"ר מעולה, אבל מעבר לזה אני חושבת שהקריסה העולמית הרסה כל כך הרבה בגלל היעדר הערכים, ואני לא מאמינה שאפשר לתלות אדם בכיכר העיר בלי משפט.

"אני קודם כל הולכת עם האמת שלי. ישבתי בשקט ובעיתונות ובטלוויזיה כל אחד השמיע את קולו. בסוף אמרתי: עד כאן, יש לי מה להגיד. אני בטוחה שחשבו שאני אתקפל, אבל הם לא מכירים אותי. אני הולכת עם האמת שלי עד הסוף".

על העובדה שהעיתון "דה מרקר" יצא נגדה בקמפיין תקשורתי, כשברקע חובות גדולים של "הארץ" לבנק הפועלים וסירוב של הבנק להמשיך להזרים אשראי כבעבר לעיתון, אמרה אריסון: "זה אסון שיש כוח וכשמשתמשים בכוח הזה למניעים אישיים. הם יצאו נגדי למלחמה ממניעים אישים, שקשורים ליחסים בין העיתון לבין הבנק. אני לא אכנס לזה, אבל חושבת שזה חמור מאוד".

אריסון התייחסה בראיון גם לשניים מהגברים המשמעותיים בחייה. על אביה, תד אריסון, היא אמרה: "אבא שלי לא רצה להוריש לי את העסקים, היום אני מבינה שזה היה מתוך דאגה ומבט מאוד שובניסטי".

על בעלה לשעבר, עופר גלזר, היא אמרה: "התחברתי לעופר מהרגע הראשון, מאוד אהבתי אותו ואני עדיין מאוד אוהבת אותו. למדתי ממנו לצחוק מכל הלב, לעשות הכל בגדול, כי אני מאוד צנועה ומאוד ביישנית. הייתה לי תקופה מאוד חשובה עם עופר, אבל היה צריך לעבור הלאה. כל אחד מאיתנו קיבל מה שהיה צריך לקבל מהקשר. בעניין של המשפט, נעשה לו עוול. זה לא היה ולא נברא, התקשורת עשתה מזה דבר גדול, שנינו שילמנו את המחיר. זה היה שיעור גדול בשבילי בחוסר צדק. אנשים ממהרים לשפוט ממה שהם רואים בחוץ".

אריסון סיכמה: "שמו לי סטיגמה של המיליארדרית, זו סטיגמה שאני מאוד לא אוהבת. וזה פוגע בחינוך במדינה. כשילדים מבקשים ממני חתימה בגלל שיש לי כסף, זה לא טוב ומעיד על פגיעה בחינוך במדינה. יש לי הרבה מה להציע חוץ מכסף".

שרי אריסון דני דנקנר / צלם: סיון פרג`

אריסון עם יו"ר בנק הפועלים היוצא, דני דנקנר. "למה צריך לתלות אדם בכיכר העיר בלי משפט?"

אריסון ל"7ימים": "כל החיים הסתרתי"

אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, תיארה בסוף השבוע ראיון נרחב ל"7 ימים" של "ידיעות אחרונות" בסוף השבוע כי היא מקבלת מסרים ותמונות, לדבריה מאז הייתה ילדה קטנה. היא מספרת שהדברים גרמו לה להרגיש שונה ולא שייכת. "כל החיים הסתרתי וגם לא דיברתי, כי אם ניסיתי לדבר לא הבינו אותי... או שהיו אומרים אוי איזה שטויות. זה מאוד מכווץ".

אריסון מספרת בראיון: "כילדה בת 4-5 הייתי הולכת לישון והייתי רואה תזוזות בחדר, ראיתי דברים.... גם כבוגרת כשהייתי חווה שמשהו יכול לקרות - זה יכול להיות פיגוע, זה יכול להיות אסון טבע או התנגשות של מטוס ויש אנשים מסביבי, אלה אנשים לא רוחניים, שלא מאמינים לי, אני אומרת להם משהו לא טוב הולך לקרות והם מסתכלים עליי כאילו אני פסיכית".

"אני חוויתי מראש, למשל, את מה שקרה לאריק שרון והתחלתי לבכות ליד חברים שלי אבל הם לא הבינו. מה שהכי מוזר לי זה שיש אנשים בחיים שלי שראו שכל פעם בהייתי חווה משהו, הוא באמת התרחש והם עדיין לא מאמינים לי. אבל ככה זה אנשים, הם פוחדים ממה שלא מוכר להם".

אריסון מרחיבה לגבי ההתגלויות בבנק הפועלים: "לפני כמה חודשים למשל, קיבלתי מסר שהולך לקרות משהו עם המחשבים, שהם הולכים לקרוס. המזל שלי בשנתיים האחרונות שאני חופשייה עם המנהלים שלי. הם יודעים שאם יש לי מסר אז זה קורה. אז באתי לדני ואמרתי לו 'תשמע אני מרגישה לא נוח כי הולכים לקרוס המחשבים בבנק הפועלים, תעשה בדיקה' ושבועיים אחרי כן קרסו המחשבים".

"אני בעניין הזה מובילה משהו, אבל העולם יגיע לשם. עידן הכוחניות, המניפולציות, המלחמות, זה עולם שהולך ומת, זה לא יהיה יותר... לקח לי זמן ללמוד שזו הייחודיות שלי ואני מקבלת את זה כבר בטוב. היום כשאני רואה שצריך ללכת בדרך מסוימת בעסקים או בכל דבר, אף אחד לא יכול לעצור אותי. זה לא שאני לא מקשיבה לאנשים בסביבה אבל זה צריך לנגן לי נכון. עם מה שמנגן לי נכון, עם זה אני אלך".

"בתוכי תמיד הייתי מאוד בודדה, הרגשתי לא מובנת...". אריסון מספרת כי בשנת 1996 חל שינוי כפי שהיא מתארת בספרה: "פגשתי מתקשרת שאמרה לי שכל מה שאנחנו מכירים משתנה ושיש לי תפקיד במה שעומד לבוא, שאכן יש לי שליחות בעולם הזה, שליחות להנהיג ולהוביל".

"אחת המטרות של הספר שלי", אומרת אריסון, " היא להראות שאפשר לקדם את הרוח ואת החומר במקביל".

"לא היה הסבר שמצדיק את הדחת דני דנקנר"

"לא אפרט מה היה בשיחה בינינו בארבע עיניים, אבל רק אגיד שלא היה הסבר שמצדיק את הדחת דני דנקנר". כך אומרת שרי אריסון בראיון נרחב למוסף 7 ימים של "ידיעות אחרונות". "הם ישבו מולי, אבל לא הביאו לי שום דבר קונקרטי שמצדיק מהלך כזה. המטרה שלהם היתה להדיח. להגיד לי שמקבלים מכתבים אנונימיים של אנשים שלא אוהבים את דני? או להגיד על רכישת הבנק באוקראינה שזה לא היה עסקה טובה, כשבנק ישראל בעצמו אישר את זה, ופתאום רוצים לסגת כי התקופה לא טובה אז זורקים את זה על דני דנקנר? למה? כולם אישרו את זה, כל הדירקטוריון, בנק ישראל אישר את זה, אז זה רק דני דנקנר? כשאני אומרת שלא היו סיבות, אני מתכוונת שלא היו סיבות ראויות להדיח אותו, לדעתי זה מאוד אישי.

"כל מה שקרה בפרשה הזו היה בעיניי עוד סימפטום לכך שהמדינה מתנהלת בצורה פוליטית ולא נקייה, ולקחתי את זה מאוד קשה. ראיתי בזה כוחנות, השתלטות, תחמנות, התנהלות שהפכה להיות אולי רגילה בנוף שלנו. וכשיצאתי החוצה לתקשורת, הכותרות היו 'מלחמה'. למה 'מלחמה'? למה לא כתבו 'עומדת על האמת'? הרי לא באתי להילחם, באתי להגיד את האמת".

אריסון אמרה עוד: "אני לא רוצה להיכנס לאינטראקציות שהיו לו מול בנק ישראל, אבל אני חושבת שלאנשים קשה עם האמת והיושר. הרבה יותר קל לאנשים לפעול מתוך פחד ומניפולציות, ודני אמר את הדברים בפרצוף, הוא לא שיחק את המשחק של הפוליטיקה והדיפלומטיה, ולכן יצאתי החוצה בעניין שלו. זה לא היה קל, במיוחד כשכל מי שמסביבי - היועצים שלי, המנהלים, כולם - אמרו לי: 'אל תצאי למסיבת עיתונאים'".

בנוגע לדנקנר, אמרה אריסון: "דני היה ועדיין בן אדם מאוד מוכשר, מאוד מקצועי, איש עסקים מצוין ויו"ר מדהים בעיניי, שהלך בדרך של יושר ואמת ולכן עמדתי מאחוריו. אמרתי את זה גם לבנק ישראל. לפי דעתי, בכלל בגלל זה התנגדו לו, בגלל שדנקנר שם את הדברים על השולחן ואמר את האמת בלי פחד. אני חושבת שיש במדינה שלנו דפוס של אנשים שרגילים למשחקים, לפוליטיקות ולמניפולציות, ומי שבא בצורה ישירה ואומר את האמת בפנים - לא יודעים להסתדר איתו".

על בנק ישראל אמרה אריסון: "הם לא תיארו לעצמם שתהיה כאן חזית. הם חשבו שאתקפל, שאעשה מה שאומרים לי ואהיה ילדה טובה. אבל בעיניי יש סיבה לכל זה: זה המבחן שלי, לראות אם אני הולכת עם האמת עד הסוף. והלכתי איתה, הייתי נאמנה לעצמי ולערכים שלי.

"אני חייבת להגיד שאני מכבדת את מעמד הרגולטור ומאמינה שיש מקום לרגולציה. אני רק חושבת שהקווים היטשטשו, ושהרגולציה צריכה לפקח, לא לנהל. אני חושבת שהם צריכים להיות ישרים וענייניים ואז אוכל לכבד את ההחלטות שלהם. ואם זה לא כך, קשה לי לכבד אותן. אני חושבת שההתנהלות בפרשה הזו לא היתה תקינה".

איריס דרור אפרת פלד שרי אריסון / צלם: סיון פרג'

"חבורת אריסון" בימים טובים יותר. מימין: איריס דרור (פוטרה), אפרת פלד (התחזקה) ואריסון