מתכוננים? הרשות השנייה תבדוק את ההשלכות של הוצאת ערוץ 10 למכרז

הבעיה העיקרית: מסתמן כי אין נכונות בקרב גופים כלכליים, כולל בעלי המניות של "ישראל 10", להשתתף במכרז כזה ■ שר התקשורת כחלון פתח במו"מ מול האוצר בכדי לנסות להביא לפריסה נוחה יותר של חובות הערוץ

הרשות השנייה עושה סימנים של היערכות למכרז חדש על ערוץ 10: בישיבת הכספים האחרונה ביקשה יו"ר המועצה היוצאת, נורית דאבוש, מהיועץ המשפטי של הרשות, להעביר לה מספר תסריטים אפשריים ומשמעויות כלכליות במקרה שאכן יפורסם מכרז על הזיכיון של ערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס".

דאבוש ביקשה לדעת מה המשמעות שאף גורם בשוק לא יתמודד במכרז, כמו גם האפשרות ש"ישראל 10", זכיינית ערוץ 10, לא תוכל להתמודד בעצמה במכרז חדש לאור מחוייבויות העבר, כמו גם חוסר רצון של בעלי המניות של הערוץ לקחת על עצמם שוב את הערוץ.

חוות-הדעת של היועץ המשפטי של הרשות צפויה לכלול את המשמעויות של הורדת לוח השידורים של הערוץ, כמו גם השבת החובות בתחום התוכן לתעשייה והשבת החובות בגין דמי הזיכיון לזכייניות ערוץ 2 ותחנות הרדיו האזוריות. כמו כן ייבחן נושא חילוט הערבויות של הערוץ שמופקדות ברשות במקרה שאכן יפורסם מכרז חדש.

נראה כי כל הגורמים הרגולטורים עושים כל שביכולתם למנוע את פרסום המכרז המחודש לערוץ 10, אך מנגד, בשלב זה אין התקדמות במציאת פיתרון להמשך פעילותה של "ישראל 10" כמפעילת הערוץ.

ככל הנראה, הסיבה בעטייה הרשות השנייה מנסה להימנע ממכרז נובעת בעיקרה מכך שכפי שנראה - לא יהיה כל גורם שיתמודד במכרז כזה.

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", ועדת הכלכלה תחל את דיוניה בעניין המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות ביום רביעי הקרוב, זאת לאחר שהנושא עבר בקריאה ראשונה במסגרת חוק ההסדרים. לא מן הנמנע כי לאחר הדיון יתכנסו נציגי משרדי התקשורת, האוצר והרשות השנייה יחד עם נציגי ערוץ 10 לישיבות נוספות במטרה למצוא פיתרון.

דיון בנושא התמלוגים

במקביל, אתמול פנה שר התקשורת, משה כחלון, לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לקיים דיון בהקדם בעניין תשלומי התמלוגים של ערוץ 10. בפנייה כתב כחלון לשטייניץ כי "כשר הממונה על ביצוע הוראות החוק, בשל הסמכויות הנתונות לשר התקשורת ושר האוצר לעניין התמלוגים ודמי זיכיון המשתלמים על-ידי בעלי זיכיונות לפי החוק, ובשל סמכותו של החשב הכללי לפריסת חובות - אני פונה אלייך בעניין מועדי תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים שחייב "ישראל 10" לפי החוק עד לשנת 2012. על בחינה זו להיעשות מבלי לגרוע מההליך המכרזי אותו מקיימת הרשות השנייה בימים אלה כנדרש, בהתאם להוראות החוק".

כאמור, אם לא יימצא פיתרון במהלך הימים הקרובים, ב-28 ליוני אמורה מועצת הרשות השנייה לפרסם את מודעת המכרז המחודש על ערוץ 10. יחד עם זאת, לאור חוסר היענות הצפויה, לא מן הנמנע כי גם אם לא יימצא פיתרון שוב תתבצע דחייה במועד, כפי שקרה כבר פעמיים קודם לכן.