"אמנות לעם" מפסיקה החל מהיום את פעילותה

הסיבה: משרד התרבות והספורט מעכב העברת 2.8 מיליון שקל לעמותה כבר חצי שנה. המשמעות: פגיעה ישירה מהיום להיום בפרנסת האמנים

בהודעה בהולה שנשלחה אמש לכלי התקשורת מהנהלת "אמנות לעם", נמסר כי עמותת "אמנות לעם" מפסיקה את פעילותה מהיום ועד להודעה חדשה. הסיבה: משרד התרבות והספורט מעכב העברת כספים לעמותה זה כחצי שנה.

החוב, על-פי "אמנות לעם", עומד על יותר מ-2.8 מיליון שקל. על הפסקת הפעילות הוחלט בישיבת הוועד המנהל של העמותה שהתכנס אמש, ולאחריו הוציא יו"ר העמותה, ישראל גל, מכתב חריף לשרת התרבות לימור לבנת. במהלך הישיבה התפטר מנכ"ל "אמנות לעם", עמיר עשבי, במחאה על אי העברת הכספים.

אמנם האקט המחאתי של גל נועד לגרום לטלטלה במשרד התרבות, אך הנפגעים הישירים מכך הם האמנים, שפרנסתם בוטלה מהיום להיום. יש לציין כי בעבר הלא רחוק נתגלו כשלים בניהול "אמנות לעם", שהובילו את הממשלה למנות לעמותה חשב מלווה מטעמה (אשר עבודתו הופסקה, נכון להבוקר).

במכתב ששלח היו"ר גל לשרת התרבות לימור לבנת, הוא נוקט לשון חריפה: "הדבר הוא חמור מאוד, לא מוסרי, מהווה הפרה בוטה של כל הבטחה ומחויבות שלטונית של ממשלת ישראל, שאותה את מייצגת בכל הקשור לפעילות התרבותית והאמנותית בפריפריה, בעיירות הפיתוח, בישובי קו העימות, בכפרים, במושבים, בקיבוצים ובכל שאר המקומות שהתרבות המגיעה אליהם היא על-ידי 'אמנות לעם', שזהו סלע קיומה.

"כל בקשותינו להיפגש עמך, או אם מי מהנהלת המשרד, כדי לדון עמכם בנושאים אלה לא צלחו ולו לפגישה אחת מאז כניסתך לתפקיד... חמור מכך, גם לאחר שמילאנו את כל הדרישות החדשות של החשב המלווה ואת הדרישות שנדרשנו להמציא על-ידי אנשי המקצוע במשרד התרבות, המשיך משרד התרבות את הקפאת הכספים לעמותת 'אמנות לעם'... על כן הודיע היום מנכ"ל העמותה על התפטרותו, מאחר שבלי כסף ובלי תקציב אינו יכול להמשיך את הפעילות של 'אמנות לעם' למען הפריפריה... לאור המצב הכספי והקופה הריקה של העמותה, עקב אי העברת התקציב על-ידי משרד התרבות".

מאמ"י, אגודת אמני ישראל, המייצגת ציבור שחקנים גדול העובד מול "אמנות לעם", לא התקבלה תגובה. משח"ם, איגוד שחקני המסך, שרבים מחבריו עובדים מול "אמנות לעם", לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

ממשרד התרבות לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.