לקבל מסרים מלמעלה

אני, בניגוד לשרי אריסון, מקבל מסרים רק מלמטה או מהצד, אף פעם לא מלמעלה

שרי אריסון טענה בראיונות בסוף השבוע הקודם שהיא נוהגת לקבל מסרים ישר מלמעלה. לדבריה, היא קיבלה לפני שנתיים מסר "שיהיה משבר כלכלי ושהרבה אנשים ישתגעו, אבל גם קיבלתי מסר שאנחנו לקראת הגאולה". ("גלובס", 21.6.09).

למקרא דבריה של גברת אריסון נחמץ ליבי והתמלאתי קנאה עזה. לא בעושרה, שרב הוא כחול על שפת הים, כי אם בסגולתה הפלאית לקבל מסרים "ישר מלמעלה". אני, לעומתה, מקבל מסרים רק מלמטה או מהצד, אף פעם לא מלמעלה. ילדיי (מלמטה) מוסרים לי מיני בקשות ומשאלות, שאת רובן אני שמח למלא וממיעוטן אני מתעלם. אשתי (מהצד) מעבירה לי מסרים שעל רובם אני מתענג ואת מיעוטם אני שוכח.

בקשר למסרים מלמעלה, האזנתי לנאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אבל לא הרגשתי שאני למטה והוא למעלה. אני מתבונן לפעמים למעלה ושואל אם יש דואר בשבילי, אבל אף אחד לא עונה. זה אולי בגלל שאני לא דתי, אין לי קשר ל"רנטגן", לבאבא סאלי או לכל באבא אחר, וגם לא לכל החבר'ה שמינו את עצמם למתווכים בין זה שמוסר מלמעלה למי שמקבל למטה.

ובגלל שאני לא מכיר מתווכים בין שמיים לארץ, וגם לו הכרתי, לא הייתי מכיר בהם, אני נשאר חשוף מול ה"למעלה", ועדיין אין לי דואר ממנו. לא מכתב ולא אימייל ולא אס-אם-אס. לא שומע קולות, אולי כי אני חירש, לא מבין אותות, אולי כי אני קשה הבנה, לא קולט ברקים, כי אולי אני דוחה ולא תופס רמזים, כי אולי אני סתם סתום.

חשבתי שאולי אצלצל לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ואתייעץ איתו. בכל זאת, הוא באמת למעלה ועובדה שהצליח לכסח את היו"ר, למרות ההתנגדות של מי שמקבלת מסרים ישר מלמעלה. אם הוא הצליח לכופף לה את היד, חשבתי, אז אולי סטנלי הוא ה"למעלה" ששולח לה את המסרים. אבל אז הבנתי שהמסר שהוא שלח לה מלמעלה היה מאוד ארצי ובכלל לא אלוקי, כי אלוקים לא מתעסק עם הדחות פרסונאליות (חוץ מהתקדים של אדם וחווה), וגם לא עם הבראה של בנקים (אלא אם הם צומחים, כמו מגדלים, לשמיים).

עובדה שבמשבר הפיננסי בארה"ב, מי שעושה שם סדר, או לפחות מתיימר לעשות סדר, ברננקי, סאמרס וגייתנר, אף פעם לא טענו שיש להם מנדט מהשמיים ושהם מקבלים מסרים מלמעלה. לכן הגעתי למסקנה שפישר, למרות שהוא למעלה ושלח לה את המסר החד-משמעי למטה, והמסר שלו התקבל במלואו, הוא איננו מי שהיא התכוונה שמוסר לה את המסרים מלמעלה.

מה שמשאיר אותי עם התעלומה של זהות הגורם "למעלה" ששולח לגברת אריסון את המסרים. על אף שאין לי מושג, ברור דבר אחד: הוא לפחות מקביל למעמדו של סטנלי פישר וקרוב לוודאי שהוא אפילו בכיר ממנו. איך אני יודע? כי לא זכור לי שפישר מבטיח לנו את הגאולה. *

הכותב הוא יו"ר כלמוביל ישראל