דניה סיבוס מובילה במכרז לשדרוג כביש עוקף באר שבע ב-300 מיליון שקל

במכרז בשיטת "תכנון ביצוע" מתמודדות גם חברת אוליצקי וחברת שחר דוד; אורך הכביש שיורחב: 19 ק"מ

אחרי שכבר החלה בביצוע השלב הראשון בפרויקט, חברת התשתית דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, מועמדת לזכות במכרז להמשך שדרוג כביש 40 (עוקף באר שבע) בהשקעה הנאמדת בכ-300 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי דניה סיבוס, חברת אוליצקי וחברת שחר דוד מאשקלון הגישו את ההצעות הזולות ביותר במכרז שפרסמה החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) לביצוע הפרויקט. המכרז נכלל בתוכנית ההאצה למשק.

מדובר בשדרוג הכביש בקטע שבין צומת מחנה נתן, סמוך ליציאה מהעיר באר שבע לצומת הנגב, ועד לסמוך לעיר הבה"דים שעתידה לקום מזרחית לבאר שבע, וזאת לאורך של 19 קילומטר.

המכרז פורסם במארס 2009 בשיטת ה"תכנון ביצוע" (design-build), בה הקבלן אחראי גם על התכנון המפורט של הכביש וגם על ביצועו. העבודות צפויות להתחיל לאחר הבחירה בזכיין, בעוד כחצי שנה, והן יימשכו כשנתיים.

בענף התחבורה מעריכים, כי לדניה סיבוס, בניהולו של אילן בן גיגי, יש יתרון מסוים במכרז לנוכח זאת שהחברה כבר מבצעת כיום את העבודות לשדרוג הקטע הראשון של כביש 40, שבין צומת גורל לצומת אוהלים. דניה, יחד עם חברת גילי ויואל עזריה, זכתה בתחילת 2008 במכרז שפרסמה מע"צ.

במסגרת הפרויקט יהפוך הכביש לדו מסלולי ודו נתיבי וחלק מהצמתים ירומזרו, במטרה להביא לצמצום היקף תאונות הדרכים. בין היתר אמור הכביש המשודרג לתת מענה לעלייה הצפויה של כלי רכב צבאיים שינועו באזור עם הקמת עיר הבה"דים.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אמר בעבר עם פרסום המכרז כי "השקעה מאסיבית בתשתיות היא מנוף לצמיחה במשק וליצירת מקומות עבודה חדשים". מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה, כי "החברה אינה מתייחסת לנושאים המצויים בהליך מכרזי".