אבי בלשניקוב ייצג את רון לאודר בפעילותו בערוץ 10 ובפיתוח הנגב

בתפקידו האחרון שימש בלשניקוב כמנכ"ל משרד מבקר המדינה ■ עד כה יוצג לאודר בארץ ע"י היחצ"ן עמירם פליישר ■ לאודר הביע באחרונה את מורת-רוחו מערוץ 10 והודיע כי בכוונתו להפסיק להזרים כספים לערוץ

איש העסקים רון לאודר שכר את שירותיו של מי שהיה מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, לצורך ייצוגו בפעילותו העסקית והפילנטרופית בישראל. זאת, בדגש על פעילותו של לאודר כבעלים בערוץ 10 ובפעילותו בנושא פיתוח הנגב.

השניים הגיעו בנושא זה לסיכום בימים האחרונים. עד כה יוצג לאודר על-ידי היחצ"ן עמירם פליישר. בלשניקוב ופליישר סירבו להגיב לידיעה.

לאודר הביע באחרונה את מורת-רוחו מערוץ 10 והודיע כי בכוונתו להפסיק להזרים לערוץ כספים וכי ברצונו לפרוש מהערוץ. מעתה צפוי כאמור בלשניקוב לייצגו בהתנהלותו בענייני ערוץ 10.

כמו כן, לאודר פעיל בנושא פיתוח הנגב בעיקר במסגרת תפקידו כדירקטור בקרן הקיימת וכיו"ר של כבוד ב-JNF, ארגון קרן הקיימת העולמי, ששם לו למטרה לקדם ולפתח את הנגב. במסגרת פעילות זו הוא משקיע בפרויקטים שונים בדרום הארץ.

ללאודר חלק מהותי בבעלות על אימפריית הקוסמטיקה אסתי לאודר (לצד אחיו), אולם הוא אינו בעל תפקיד בקבוצה. פעילות הקבוצה מיוצגת בישראל על-ידי היחצ"ן רני רהב.

בארץ, פעילותו בעיקר פילנטרופית, ובמסגרת זאת הוא נחשב לתורם חשוב למרכז הבינתחומי בהרצליה, ולמשקיע גדול במרכז שלם בירושלים לקידום היחסים בין יהודים לערבים. כמו כן, הוא בעלים של כ-50% מחברת המים נירוסופט ומחזיק באולפני הבירה ובמיזמים קטנים שונים, אך עיקר פעילותו העסקית בארץ קשורה לערוץ 10.

לאודר משמש גם כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, והוא ידיד אישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתוקף זאת אף שימש כשליחו לשיחות עם סוריה בקדנציה הקודמת של נתניהו כראש הממשלה, כשנשיא סוריה היה אסד האב.

מקורבי בלשניקוב מציינים כי לא ייצג את לאודר בנושאים פוליטיים אלא בנושאים עסקיים ופילנטרופיים בלבד.

בלשניקוב (43) הוא בעל עבר ציבורי עשיר. בין תפקידיו בעבר כיהן בין היתר כמנכ"ל משרד התקשורת, וכמנכ"ל הכנסת בתקופה שיו"ר הכנסת היתה דליה איציק. באחרונה כיהן כמנכ"ל משרד מבקר המדינה. במסגרת 20 שנות שירותו הציבורי התוודע בלשניקוב ללאודר, וכך נוצר ביניהם הקשר.

זו לא הפעם הראשונה שבלשניקוב חובר לאיל קוסמטיקה. בשנת 1999 הצטרף לאשת העסקים וחברת הכנסת לשעבר, פנינה רוזנבלום, והתמודד עימה בבחירות לכנסת ה-15 כמספר 2 ברשימתה העצמאית "פנינה רוזנבלום". הרשימה לא זכתה להיכנס לכנסת.