מסתמן: מנכ"ל בזק לשעבר אמנון דיק ימונה ליו"ר רשות השידור

זאת בהמלצת השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין ■ דיק פועל כיום כאיש עסקים וכיועץ לחברות בינלאומיות בחו"ל בתחומי אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות

אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל קבוצת בזק, צפוי להתמנות ליו"ר הבא של רשות השידור - כך הודיע הבוקר (ב') השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, שהציג את רשימת המועמדים לחברי מליאת רשות השידור.

הבוקר שיגר אדלשטיין ל-139 ארגונים רשימת מועמדים מומלצים למליאת רשות השידור, זאת מתוקף חוק רשות השידור. רשימת המומלצים כוללת 29 מועמדים, מתוכם 12 נשים ו-6 חברי מליאה מכהנים.

לדברי השר אדלשטיין, מה שעמד לנגד עיניו במהלך הרכבת שמות המועמדים למליאה הוא המטרה שהמליאה, כמייצגת גוף ציבורי, תיתן ביטוי ראוי לפרופיל הציבור בישראל בהתייחס למגדר, מגזר, לאום, דת ומוצא.

יצויין כי רשימת המועמדים אינה משקפת את רשימת חברי המליאה הסופית, וכי הדבר תלוי בהמלצתם ובהתייחסותם של הארגונים המכותבים וכן באישורה של ועדת המינויים.

בחודש האחרון, לאחר התפטרותו של היו"ר הקודם משה גביש, בחן השר אדלשטיין את מועמדותם של מספר אנשים לתפקיד יו"ר רשות השידור. לאחר בחינה מעמיקה של המועמדים וכן שיחות ובדיקות מקיפות שביצע, החליט השר להוסיף לרשימת המועמדים המומלצים לתפקיד את שמו של המיועד מטעמו לתפקיד היו"ר, אמנון דיק.

דיק פועל כיום כאיש עסקים וכיועץ לחברות בינלאומיות בחו"ל בתחומי אסטרטגיה, מיזוגים ורכישות. בעבר כיהן כאמור כמנכ"ל קבוצת בזק. קודם לתפקיד זה שימש דיק כיו"ר ומנכ"ל עלית אינטרנשיונל וכן במספר תפקידים בכירים בתחומי השיווק והמסחר.

מלשכתו של אדלשטיין נמסר כי ניסיונו של היו"ר המיועד בתחום התקשורת היווה שיקול בהחלטתו של השר אדלשטיין, והוא כולל את היותו ממקימי זכיינית ערוץ 2 רשת ודירקטור בה מטעם חברת עלית, וכן את ניסיונו כאחד מבעלי "רדיו ללא הפסקה" FM103 ורדיו צפון FM104.5.

אדלשטיין ודיק הבהירו היום כי כיום בבעלותו של דיק 12% ממניות "רדיו ללא הפסקה" ורדיו צפון, וכי הוא משמש כדירקטור ברדיו. לפיכך, לפני שיעמוד למבחן במסגרת ועדת מנויים - הוא מתחייב להתפטר מהדירקטוריונים בתחנות הרדיו ולהעביר לנאמנות עיוורת את מניותיו, כדי שימכרו כל אחזקותיו ברדיו עם אישור הממשלה, זאת על מנת למנוע כל ניגוד עניינים בביצוע תפקידו כיו"ר.

כמו כן, בשיחותיו עם השר הודיע דיק כי אם אכן יתמנה ליו"ר רשות השידור, הוא יבקש לבצע את תפקידו ללא שכר, כמו היו"ר היוצא, וטען כי לטעמו זהו צעד מתבקש מבחינה ציבורית.