כך ממתגים בפייסבוק

ללמוד מקוקה-קולה, פרינגלס ואדידס

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מציעה למפרסמים לא מעט הזדמנויות לפרסום ושיווק חברתי חכם. חלק מהכלים שמציעה פייסבוק כרוכים בתשלום באמצעות מערכת ה-advertise של הרשת, ואחרים אינם כרוכים בתשלום ומאפשרים דיאלוג בלתי אמצעי עם הלקוחות באמצעות שלל כלים מעניינים.

הכרת הפלטפורמה של פייסבוק לעומק תסייע למותג שלכם לקבל החלטה מושכלת כיצד לעשות ברשת הפופולארית הזו שימוש נבון ויעיל, תוך הקפדה על אי הטרדה מחד, ומתן ערך אמיתי לצרכנים, מאידך.

מעריצים זה לא הכל

כמעט כל המותגים הגדולים בעולם נוכחים בפייסבוק באופן כלשהו. אין דבר פשוט יותר מפתיחת דף מותג ברשת החברתית הפופולארית בעולם. אלא שרגע אחרי הפתיחה צריך גם לדעת להפיק תועלת עסקית ממשית מהרשת, לעצם ה"נוכחות" אין ערך ממשי גם אם אתם מצליחים לגרום לעשרות אלפי לקוחות להצטרף לדף המותג כ-fans.

מותגים שעושים זאת נכון הם כאלה שמנהלים דו שיח עם הלקוחות שלהם, מאפשרים ומעודדים דיונים בין הלקוחות, ומעלים תוכן וידאו/תמונות/כתוב/קולי בעל ערך ועניין עבור הגולשים.

הבלוגרית Callan Green היטיבה לסקור דוגמאות של מותגים שעושים פעילות פנטסטית בפייסבוק. למשל:

Pringles שמצטיינת בשימוש בתכני וידאו, ומצליחה לגרום לצופיה להעביר את התכנים באופן ויראלי ברחבי פייסבוק וברחבי האינטרנט.

Coca-Cola שבצעד אמיץ מאפשרת לגולשים להעלות באופן חופשי לעמוד המותג תכנים משלהם הקשורים לקוקה קולה, ובכך ממחישה את מחויבותה האמיתית לדיאלוג עם צרכנים.

Starbucks שעושה שימוש פנטסטי בעדכוני הסטטוס של עמוד האוהדים שלה. סטארבאקס לא מנצלת את העדכונים רק לדחיפה שיווקית אלא נותנת ערך אמיתי לעוקבים אחריה באמצעות תוכן על עולמות הקפה.

Adidas שבין השאר הריצה יחד עם MTV תחרות בין גולשים שהפרס בסופה היה מימון מלא של מסיבה גדולה בוילה מפוארת עבור הזוכה במקום הראשון.

אז איך בונים פעילות מוצלחת בדף מותג בפייסבוק. הנה כמה כללים על קצה המזלג:

1. תנו ערך ללקוח

אל תשתמשו בדף המותג כאמצעי ברוטאלי שכולו העברת מסרים שיווקים ופרסומיים, בשביל זה יש פרסום במדיה מסורתית. במדיה חברתית עליכם להעניק ערך מוסף אמיתי למי שבוחר להצטרף לרשימת ה"אוהדים" של המותג. ערך יכול להיות למשל קופונים והנחות של ממש שיהיו ייחודיים לאוהדי המותג ברשת החברתית. מהלך כזה יעודד גולשים ללחוץ על הכפתור הנחשק מבחינתכם: Become a Fan.

2. צרו תוכן אמיתי

עדכנו בו בקביעות תוכן ממשי שיעניין את הלקוחות ויביא להם תועלת. דוגמה: רשת של בתי קפה יכולה להביא טיפים לקליית קפה, עצות איך לבחור מכונת אספרסו טובה וכדומה. רשת של מוצרי חשמל יכולה לספק מידע שיסייע לצרכן לבחור את המקרר הנכון עבור משפחתו או המזגן החסכוני ביותר עבור הבית שלו.

3. דברו עם הגולשים

מדיה חברתית אינה במה לנשיאת נאומים שיווקיים, המדיה החברתית היא "זירת שיחה". הקשיבו ללקוחות, נהלו איתם דיאלוג, תנו להם תשובות לשאלותיהם, ככל האפשר בזמן אמת.

4. סנכרנו את פלטפורמות הפעילות של המותג

האינטרנט מעגלי. אם הלקוח הגיע לאתר המותג שלכם הוא צריך לראות באופן בולט שיש לכם עמוד פעיל בפייסבוק, בטוויטר, ובכל פלטפורמה אחרת. אם ינתח בפייסבוק שלכם בגלל תוכן שראה אצל מישהו מהמעגל החברתי שלו דאגו שייראה באופן בולט שיש לכם גם טוויטר, וכך הלאה.

אתרי תדמית של מותגים פחות מעניינים אותו, פעילות חברתית שבה משתתפים גם אנשים מהמעגל החברתי שלו מעניינת אותו הרבה יותר. ספרו לו על זה.

5. צרו עמוד עשיר ועתיר גירויים

הגולש רוצה חוויה. כמנהלי דף המותג עומדות לרשותכם אינספור אפשרויות לייצר לו חוויה: העלו ל-WALL תמונות, קטעי וידאו, סקרים, תכנים שיצרו גולשים, קופונים או הגרלות. אם יש לכם פריזנטור אהוד אל תהססו להשתמש בו כאורח שיענה לשאלות גולשים מפעם לפעם.

6. נתחו את הפעילות שלכם כל הזמן

פייסבוק מספקת למנהלי דפים כלי בשם Insights Dashboard. הכלי הזה מספק שורה של סטטיסטיקות ונתונים חיוניים שמהם תוכלו לגזור תובנות על הפעילות שלכם ולהבין טוב יותר מה עובד פחות ומה עובד יותר.

באמצעות Insights Dashboard תוכלו למשל לראות את הסוגים השונים של האינטראקציות בין המעריצים לבין המותג, ובגרף תוכלו גם לראות נתונים לגבי תגובות, פוסטים על הקיר ו"like" כדי להבין מהו הנפח הכללי של האינטראקציות, כמה גולשים צפו בכל תוכן שהעליתם, וכמה מהם היו פעילים השבוע, בפילוח לפי גיל, מין ומיקום. המספרים והבנת הטרנדים שהם מייצגים יסייעו לכם לשפר את הפעילות בפייסבוק ואת האפקטיביות שלה.

הכי חשוב, זיכרו כל הזמן: רשת חברתית היא בראש ובראשונה בילוי - אל תנאמו לצרכנים. תבלו איתם, תבדרו אותם והם כבר יהיו חברים שלכם.

הכותב הוא מנכ"ל חברת האינטרנט www.refreshing.co.il המלווה מותגים וארגונים בכניסה לעולמות של מדיה חברתית באינטרנט.