אלטרנטיבה להסתדרות: הסכם קיבוצי ראשון ל"כוח לעובדים"

במסגרת ההסכם הקיבוצי, הוסכם כי שכר העובדים יחזור בהדרגה לרמתו ערב קיצוצי השכר, וכי פיטורי עובדים יעשו מעתה לאחר היוועצות עם הוועד ובהכרעה של גורם חיצוני

אחרי מאמץ של מספר שנים, הצליח ארגון "כוח לעובדים", שמתיימר להוות אלטרנטיבה של ממש להסתדרות, לגבש הסכם קיבוצי. ל"גלובס" נודע כי לפני דקות אחדות נחתם הסכם בין עובדי סינמטק ירושלים, שהתאגדו בארגון, לבין הנהלת המוסד.

במסגרת ההסכם הקיבוצי, הוסכם כי שכר העובדים יחזור בהדרגה לרמתו ערב קיצוצי השכר, וכי פיטורי עובדים יעשו מעתה לאחר היוועצות עם הוועד ובהכרעה של גורם חיצוני.

החתימה על ההסכם הקיבוצי מהווה הכרה משמעותית ורשמית ביכולתו של ארגון "כוח לעובדים" להוות אלטרנטיבה להסתדרות, והיא צפויה להקל על הארגון לחתום על הסכמים נוספים במשק. כך למשל, עובדי האוניברסיטה הפתוחה התארגנו בכוח לעובדים וניהלו עד לאחרונה שביתה גדולה, בניסיון להגיע להסכם. לא מן הנמנע כי ההסכם שנחתם בסינמטק יחזק את האמון של עובדי האוניברסיטה בארגון, שכן לאחרונה התעוררה תחרות בין כוח לעובדים להסתדרות הכללית. חלק מעובדי האוניברסיטה נפגשו עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ושמעו ממנו כי הוא יפעל אישית לגיבוש הסכם קיבוצי באוניברסיטה אם העובדים יתארגנו בהסתדרות.

בהסתדרות, לפחות כלפי חוץ, לא מראים התרגשות מהתחרות שמציב בפניהם ארגון כוח לעובדים, אולם נראה כי המקרה של האוניברסיטה הפתוחה מוכיח אחרת. על רקע העובדה כי ההסתדרות הלאומית, שנולדה כאלטרנטיבה להסתדרות, הצליחה לייצר הרבה כותרות מביכות כמו פרשת השחיתות של אברהם הירשזון, מצליח כוח לעובדים להתברג כאלטרנטיבה צומחת וראויה.