אופרה: לה סקאלה בגני יהושע

"אאידה" מאת ורדי, בית האופרה לה סקאלה מילאנו, בית האופרה ת"א ■ הפקת ענק עם גדולי הסולנים בעולם

סוף-סוף זה קורה: השבוע הגיע לתל-אביב בית האופרה לה סקאלה ממילאנו, עשור לאחר ביקורו האחרון כאן. בית האופרה האיטלקי יופיע בישראל בהרכב מלא, עם יותר מ-400 סולנים, זמרי מקהלה, נגנים ורקדנים. בראשם יגיע המנצח דניאל ברנבוים, שמכהן בשנתיים האחרונות כמעין מנצח ראשי לא פורמלי של לה סקאלה. הביקור בישראל הוא חלק מסיור עולמי, שיגיע בין היתר גם לדנמרק וליפן.

חברי לה סקאלה יבצעו בישראל שתי תוכניות שונות. בבית האופרה בתל-אביב יבוצעו שישה מופעים של "אאידה" מאת ורדי, בבימויו הגרנדיוזי של פרנקו זפירלי (Zeffirelli). בנוסף, יתקיים מופע חד-פעמי בפארק הירקון עם ה"רקוויאם" של ורדי (16 ביולי), שעליו ינצח ברנבוים. עם זאת, כדאי לשים לב שברנבוים ינצח רק על שתי הצגות של "אאידה", ב-14 וב-17 ביולי. על יתר ההצגות ינצח הישראלי הצעיר עומר ולבר (Wellber).

ציפיות גרנדיוזיות

מהאופרה נמסר שנותרו כרטיסים רק למופע שיתקיים ב-22.7, בניצוחו של ולבר, בעלות של 1,100 שקל לכרטיס.

הבימוי שבו תועלה "אאידה" בבית האופרה הוא הבימוי ההיסטורי של זפירלי, שעלה לראשונה בשנת 1963, והוא מבוסס על הסקיצות המקוריות של התפאורה והתלבושות שיוצרו לבכורה העולמית של "אאידה" בקהיר, בשנת 1871. זוהי הפקה גרנדיוזית ועמוסה, שלדברי אנשי לה סקאלה מתאימה יותר לסיורים בחו"ל מאשר הפקות מודרניות.

נוסף לתפאורה, גם שורת הסולנים מעוררת ציפיות גבוהות מאוד. מדובר בסולנים מהטובים שיש, כמו זמרת הסופרן ויולטה אורמנה (Urmana), הטנור סלבטורה ליצ'יטרה (Licitra) והבריטון חואן פונס (Pons).

"אאידה" מאת ורדי, בית האופרה לה סקאלה מילאנו, בית האופרה ת"א, ג' 14.7, 21:00, ו' 17.7, 13:00, מוצ"ש 18.7, 21:00, ב'-ד' 20.7-22.7, 20:00; "רקוויאם" מאת ורדי, מנצח: דניאל ברנבוים, גני יהושע ת"א, 16.7, 21:00, ישיבה על הדשא חינם, על כיסאות: 520-1,500 שקל. www.israel-opera.co.il