האחים חג'ג' ימכרו דירות 5 חדרים ברמת-אביב ב-2.1 מיליון שקל

זאת במסגרת קבוצת רכישה ■ קנו אופציה למגרש לפי עלות של 81.5 מיליון שקל מחברת מודגל ■ מדובר באחד המגרשים האחרונים שעדיין פנויים לבנייה ברמת-אביב ג'

קבוצת חג'ג' רכשה אופציה למגרש בשטח של 3.16 דונם, המצוי בין הרחובות בית צורי, בן יוסף וקק"ל, בכניסה המערבית לשכונת רמת אביב ג' בתל אביב. הקרקע מאפשרת הקמת 68 יחידות דיור בשני בניינים. הקרקע נרכשה מחברת גימא השקעות, שהחזיקה בזכויות על המגרש בנאמנות עבור החברה המוכרת שהיא מודגל שבעלי השליטה בה הם דיויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל.

קבוצת חג'ג' רכשה את האופציה לפי עלות של 81.5 מיליון שקל. גימא השקעות רכשה את הקרקע במכרז של מינהל מקרקעי ישראל בספטמבר 2005 בסכום של 16 מיליון שקל, סכום שעמד אז על יותר מפי 3 ממחיר המינימום למכרז, אולם מאז החברה שינתה את ייעוד הקרקע למגורים והשביחה אותו.

מדובר באחד המגרשים האחרונים שעדיין פנויים לבנייה ברמת אביב ג'. קבוצת הרכישה מתארגנת לצורך רכישת המגרש ובניה עצמית של שני בניינים - האחד בן 7 קומות והשני בן 10 קומות, שייבנו על שטח פארק ירוק המתוכנן במגרש.

לדברי עו"ד יצחק חג'ג', המתמחה בנדל"ן ושהוביל עשרות קבוצות רכישה בצפון ת"א, בכוונת הקבוצה להקים פרויקט המורכב בעיקר ממיני פנטהאוזים בני 6 חדרים, בשטח של 145 מ"ר נטו, עם 20 מ"ר מרפסות בעלות משוערת של 2.65 מיליון שקל. אומדן מחיר דירות 5 חדרים רגילות עומד על 2.1 מיליון שקל.

את הקבוצה מארגנת חברה בשליטת איש העסקים עידו חג'ג' ועוה"ד שילוו את העסקה הינם יצחק חג'ג' ונדב אברמוביץ ממשרד חג'ג', בוכניק, ויינשטיין ושות'.

לדברי חג'ג', מרבית מחברי הקבוצה שכבר הבטיחו את הצטרפותם הינם תושבי השכונה הוותיקה, אשר מחפשים לשדרג את דירותיהם לגדולות וחדשות יותר, בעלות מרפסות גדולות.

לפני כחודש חשף "גלובס" מאבק כוחות חסר תקדים ביחס למגרש אותה רוכשת הקבוצה, בין ועדות לתכנון ובנייה ועיריית תל אביב. בהחלטה נדירה ערערה לאחרונה הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בתל אביב-יפו בראשות דורון ספיר, על החלטת הוועדה המחוזית תל אביב מפברואר 2008 לתת תוקף לתב"ע המתייחסת למגרש עם זכויות בנייה ל-76 יח"ד, לאחר שהוועדה המקומית דחתה את אישור התכנית.

כבר בשנת 1975 יועד השטח להקמת נקודת משטרה שכונתית. מיד עם הזכייה במכרז פנו היזמים לוועדה המקומית בתל אביב בבקשה לשינוי יעוד המגרש למגורים. לאחרונה, כאמור, הוועדה המקומית החליטה לערער למועצה הארצית לתכנון ובנייה בטענה כי יש לשמור את המגרש כרזרבה לצרכי ציבור.

עו"ד חג'ג' אמר ל"גלובס": "לדעתי, סיכויי הערר מאוד נמוכים כי יש תב"ע מאושרת על ידי המחוזית. מנסים להכניס פוליטיקה למאבק, אבל כמובן העסקה מותנית בזה שהערר הזה יידחה". להערכתו, הבניינים יאוכלסו בעוד 3 שנים.