מחר: שביתה ב-1,100 משפחתונים של משרד התמ"ת

המטפלות הכריזו על "יום חופש" שהן לוקחות מחר, משום שמבחינה טכנית הן לא יכולות לשבות, שכן הן מוגדרות כעצמאיות ולא כשכירות

1,100 מתוך 2,400 משפחתונים של משרד התמ"ת ישבתו מחר (ב'), כחלק ממאבקן של המטפלות שמפעילות את המשפחתונים. מדובר בעיקר במשפחתונים הממוקמים באזור אשדוד ויבנה, כמו גם בבני ברק ובמספר רב של ישובים בצפון.

למעשה, המטפלות הכריזו על "יום חופש" שהן לוקחות מחר, משום שמבחינה טכנית הן לא יכולות לשבות, שכן הן מוגדרות כעצמאיות ולא כשכירות. בדיוק בשל כך הן פתחו במאבק, משום שמצד אחד הן מוגדרות כעצמאיות, אולם מצד שני משרד התמ"ת מכתיב להן את גובה התשלום החודשי שעליהן לגבות מההורים, כמו גם את גובה השכר שהן יכולות לגזור מדי חודש.

המטפלות, שהצטרפו אל ארגון העובדים החדש "כוח לעובדים", דורשות מהתמ"ת לשפר את שכרן, שעומד על 4,186 שקל. בארגון מסבירים כי בפועל מדובר בסכום הנמוך משכר המינימום, שכן שכר המינימום החודשי עומד אמנם על 3,850 שקל, אך הוא מתייחס לעבודה בת 43 שעות שבועיות בלבד. המטפלות, לעומת זאת, עובדות 52.5 שעות בשבוע. על פי החוק, אם העובד מועסק מעל 43 שעות בשבוע, יש לחשב את שכרו על פי שכר המינימום לשעה - שעומד על 20.70 שקל. כלומר, שכר המטפלות אמור לעמוד על 4,347 שקל לפחות.

מבחינת משרד התמ"ת, מפעילות המשפחתונים הן עצמאיות לכל דבר, וכי המשרד הוא רק גורם מפקח. במשרד מציינים כי גם בתי הדין לעבודה קבעו זאת, והדגישו כי אין בין המשרד למטפלות יחסי עובד מעביד. מכאן, למעשה, משרד התמ"ת לא מכיר בהתארגנות של המטפלות.