ראש בראש עם הרגולטור

HOT הולכת להיכנס למאבק ראש בראש במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין

חברת HOT הולכת להיכנס למאבק ראש בראש במשרד התקשורת ובמועצת הכבלים והלוויין. בפעם הראשונה החברה ממש קוראת תיגר על הרגולטור ומעמידה אותו בסיטואציה שבה הוא יידרש להכריע בשאלות מרכזיות: מדוע הוא לא כופה על פרטנר את אותה הרגולציה שהוא כופה על HOT ומדוע הוא לא מניח לה ולשוק להתפתח.

בישראל 2009 עדיין מתייחסים לעולם הטלוויזיה כאל משאב שבמחסור. הגופים המסדירים עסוקים יותר בביצור מעמדם ושמירה על כוחם לנוכח ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם השידורים. ערוצי תקשורת חדשים מביאים בשורה של מהפך בתפיסת הצרכנים, שעוברים לצפות בשידורים באינטרנט יותר ויותר וקובעים לעצמם את לוח המשדרים שלהם.

מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לא מפנימים את השינוי הזה ולכן הם חונקים את השחקנים. אם ההסדרה היום תושת על עולם השידורים באינטרנט ניתן להעריך במידה רבה של סבירות שהתפתחות הענף לא רק שתיבלם (כי היא כבר נבלמת) אלא תחנוק את כל הפוטנציאל לכניסת מתחרים חדשים שחייבים את הפלטפורמה האינטרנטית כדי להתפתח.

HOT, וכנראה גם yes, עושות את מה שהן חייבות לעשות לנוכח הצונאמי שיש עליהן. עולם השידורים פורח באינטרנט ואילו אותן מנסים להסדיר ולקבוע איך לשדר, מתי ומה. כל זאת תחת אמתלה של רצון לשמור על רמת השידורים, כאילו שמה שאנו מקבלים היום הוא שופרא דשופרא.

הדרך הנכונה עוברת דרך הסרת המגבלות, דרך עידוד היצירה והבטחת חופש פעולה כי הניסיון לשלוט בתרבות הצריכה שלנו כאילו הטלוויזיה היא האמצעי היחיד המשפיע, עברה מהעולם מזמן.