HOT מקימה פלטפורמה להעברת שידורי הטלוויזיה באינטרנט

מתכוונת להעביר פורנו, פרסומות והימורים בפלטפורמה האינטרנטית ■ תחל בימים הקרובים בניסוי השידורים בקרב לקוחות נבחרים - המודל העסקי עדיין לא נקבע

חברת HOT עומדת להעלות את כל הערוצים שלה לאינטרנט: במסגרת מהלך אסטרטגי חדש מתכוונת החברה להעלות בקרוב את כל הערוצים שלה לרשת, כולל את תכני ה-VOD, ובימים הקרובים היא צפויה להתחיל בניסוי בקרב לקוחות נבחרים.

נסיינים שהשתתפו בניסוי מעידים כי מדובר באיכות צפייה שלא נופלת מצפייה בשידורי טלוויזיה רגילים, ועם זמן שהות מאוד נמוך וכמעט לא מורגש. הלקוח מקבל לביתו ממיר שכולל תמיכה ברשת אלחוטית, שבאמצעותה או באמצעות חיבור ישיר לטלוויזיה הוא מסוגל לצפות בשידורים דרך האינטרנט או בצורה המקובלת.

יש לציין כי המיזם האינטרנטי החל בתקופתו של מנכ"ל HOT הקודם, דוד קמיניץ, שהחליט להקים צוות ייעודי שיעסוק בפיתוח הפלטפורמה בראשותו של יורם מוקדי, סמנכ"ל רגולציה ופיתוח עסקי בחברה.

ל"גלובס" נודע כי למהלך 3 יעדים מרכזיים: פרסום בכל הערוצים, שידור פורנו וכניסה לתחום ההימורים. המודל העסקי של השירות טרם נקבע סופית, והחברה בוחנת מספר אפשרויות של שילוב בין דמי מנוי רגילים, תשלום נמוך עבור חבילה או שילוב ביניהם.

HOT למעשה מנסה לחדור דרך תפר דק מאוד, שאין לו מענה רגולטורי. משרד התקשורת עוסק בניסיונות לגבש תפיסה של פיקוח על השידורים המועברים באינטרנט, בעיקר לאור העובדה שחברת פרטנר החליטה להיכנס לתחום השידורים באינטרנט.

אך בעוד פרטנר בינתיים שומרת על מרחק מהטלוויזיה הביתית ומתמקדת בהעברת תכנים לסלולר או למחשב הנייד - ב-HOT החליטו ללכת בכל הכוח והעוצמה ולהעלות את כל השידורים שלהם לאינטרנט הפתוח, כשבחבילת גלישה ממוצעת של 2.5 מגה ניתן לצפות בכל הערוצים באיכות מצוינת.

חברות HOT ו-yes מנועות מלשדר פרסומות עד 2011, וכן נאסר עליהן, בלחץ המפלגות החרדיות, להעביר שידורי פורנו ולעסוק בהימורים מקוונים. שני הסעיפים האחרונים טומנים בחובם פוטנציאל לגידול של מאות מיליוני שקלים בשנה בהכנסות, ולאור מצבן הכלכלי והתחרות הגוברת מצד חברות הסלולר וגופי תוכן נוספים, הן מחפשות דרכים להגדיל הכנסות - ואלה הן חלק מהדרכים לעשות זאת.

yes נמצאת בעיצומו של פרויקט להשקת פיתרון אינטרנטי להעברת השידורים שלה, בעיקר בתחום ה-VOD, שאותו היא אינה יכולה להציע.