דרישה לתיקון עוול היסטורי: דמי אבטלה גם לעצמאיים

"העצמאים מממנים את דמי האבטלה של השכירים למרות שאינם זכאים להם בעצמם" טוען נשיא לשכת ארגוני העצמאים ונשיא לה"ב, עו"ד יהודה טלמון לקראת ההצבעה על הצעת החוק מחר בוועדת הכספים

נשיא להב, עו"ד יהודה טלמון, קורא לוועדת הכספים לאשר מחר ללא סייג ותנאי את הצעת החוק לתשלום דמי אבטלה גם לעוסקים עצמאים. לדברי עו"ד טלמון, אישור ההצעה יהווה תיקון עוול היסטורי, לפיו, מזה שנים רבות, מממנים תשלומי הביטוח הלאומי של העצמאים את ענף דמי האבטלה הגירעוני של השכירים.

עו"ד טלמון טוען כי לא יתכן לדרוש מהעצמאים הפרשה בשיעור גבוה יותר מ-0.25% אותו מפרישים השכירים לענף האבטלה, כאשר מבדיקה שערך היועץ הכלכלי של להב, דר' רובי נתנזון, עולה כי שיעור גבייה של 0.23% בלבד, יבטיח כיסוי ביטוחי שאינו גרעוני. זאת בעוד, מימון ביטוח אבטלה לשתי האוכלוסיות גם יחד יצריך שיעור גבייה של 1.46% מההכנסות.

"ענף האבטלה, ממנו נהנים כיום רק השכירים, סובל מגירעונות ניכרים, ועל פי הוראת שעה שהתקבלה כבר בסוף 1999, הוא מקוזז מהעודף בענף הילדים", אומר עו"ד טלמון. "יוצא מכך, שחלק מהמימון של אבטלת השכירים הגיע בעקיפין מתשלומי העצמאים, שלמרבה האבסורד, אינם זכאים בעצמם להנות מענף אבטלה הממומן בחלקו על ידם", מוסיף עו"ד טלמון.

"החלטת הממשלה לאשר החלת רציפות על הצעת החוק לתשלום דמי אבטלה לעצמאים בכפוף לסיכומים עם האוצר הינה בזבוז זמן ואחיזת ידיים, שכן ידוע מזה זמן רב שהאוצר מנסה להשית על העצמאים הפרשה גבוהה בהרבה מזו של השכירים, למרות שהנתונים מוכיחים כי אין לכך הצדקה", טוען נשיא להב וקורא לוועדת הכספים לאשר את החלת הרציפות על הצעת החוק ללא כחל וסרק.