אלכס גלעדי: "ערוץ 1 מונשם בטיפול נמרץ, לידו ערוץ 10 שכנראה ינותק מהמכשירים, ואיתם ערוץ 2"

גלעדי: "לאודר לא מזרים חודשים רבים כסף, מילצ'ן הלך בעקבותיו, והסכומים שהם השקיעו כל-כך אדירים שזה מפחיד לחשוב למה זה קרה רק עכשיו" ■ שר התקשורת משה כחלון בביקור במשרדי הערוץ: "ערוץ 10 וחברת החדשות שלו הם נכס אמיתי" ■ עובדי הערוץ התארגנו לתרום רבע יום עבודה

"כל אחד זורק את הבעיה למשרד אחר 'בשם החוק', כלומר יש חוקים וכולם רוצים שיפעלו על-פי החוקים ואף אחד לא עוצר לרגע לחשוב ולומר את - החוקים האלה לא קבעו האלים. קבעו אותם וחוקקו אותם בני אדם, מסתבר לא מוכשרים ביותר, שסיבכו את המערכת למצב קטסטרופלי" - כך אמר אלכס גלעדי, נשיא זכיינית ערוץ 2 קשת, בהמשך למצב אליו הגיע ערוץ 10.

"במיטה אחת, בטיפול נמרץ שוכב ערוץ 1 מונשם במכשירים, לידו ערוץ 10 שהמשפחה כנראה תנתק את המכשירים ולידו שוכב ערוץ 2 , מדמם. הפיתרון חייב להיות מהיר ונחרץ, פתרון הקשר הגורדי. תגידו לנו מה אסור לשדר ותניחו אותנו להיאבק על תשומת ליבו של הצופה", אמר.

גלעדי הוסיף: "הפתרון שמשרד האוצר ומשרד התקשורת ייכנסו לחדר סגור, יבטלו את כל החוקים שמכריחים את הרשות השנייה להיות כופת תוכן ומשטרת תוכן ויעברו לרגולציה מזערית של מה אסור לשדר ולא של מה צריך לשדר".

אתה באמת מאמין שערוץ 10 ייסגר?

"אני חושב שערוץ 10 באמת ייסגר מכיוון שלאודר לא מזרים חודשים רבים כסף, מילצ'ן בסופו של דבר הלך בעקבותיו והסכומים שהם השקיעו הם כל כך אדירים שזה מפחיד לחשוב למה זה קרה רק עכשיו".

ערוץ 2 עשוי להגיע למצב כזה?

"ערוץ 2 לא יגיע למצב שבו הוא יפסיד כל כך הרבה כסף, אנחנו נעצור הרבה הרבה לפני".

ברית בין המועצות (הכבלים והלווין והרשות השנייה) ישפר את המצב?

"ברית המועצות תהיה בסך הכל השתלטות של הבירוקרטיה הדורסנית של הרשות השנייה על הכבלים והלווין, אז איזו ברית זו?". "בוועדת מרדכי לא ישב ולו מומחה אחד שמבין באמת טלוויזיה ושידור. שום איש מקצוע. ממה שסיפרו לי אלה שהופיעו בפני הוועדה, עיקר השיחה נסבה על איכות הבורקס, וכך ניסה מר מרדכי מרדכי לשכנע אותם שאלה הבורקסים הטובים בעיר".

כחלון מבקר בערוץ 10

שר התקשורת משה כחלון הגיע הבוקר (ד') לביקור במשרדי ערוץ 10. ביקור דומה נערך לפני מספר חודשים על ידי אריאל אטיאס, שר התקשורת היוצא, היה זה עם פרוץ המשבר של ערוץ 10 ומאז ועד היום, לא השתנה דבר.

גורמים שנכחו בפגישה הבוקר לא יצאו אופטימיים מהפגישה. כחלון עדכן את העובדים כי חתם על התקנות שאמורות לפתור את המשבר של ערוץ 10 וכי עתה הוא ממתין לחתימתו של שר האוצר יובל שטייניץ על התקנות. כחלון לא פירט בפני העובדים מהן התקנות.

העובדים שנכחו בפגישה הבהירו כי מבחינתם כחלון עצמו הוא הכתובת לפתרון ולא שטייניץ וכי עליו לפתור את המשבר עוד בטרם נסיעתו לחו"ל (דבר שמתוכנן לימים אלה) שכן לטענתם, לא בטוח שהערוץ יישאר חי עד לחזרתו מחו"ל.

להבדיל מעובדי ערוץ 10, כחלון הביע אופטימיות בתום הפגישה ואמר כי, "ערוץ 10 וחברת החדשות שלו, הינם נכס אמיתי וכי יש לשמר את הערוץ, ולו בשל מקורות התעסוקה שהוא מספק ובשל תרומתו החשובה לפלורליזם ולמגוון הדעות בערוצי הטלוויזיה המרכזיים בישראל", כחלון כאמור ניסה בדבריו לדובב את אנשי ערוץ 10 שהשתתפו במפגש, אולם כפי שזה נראה, המשימה לא ממש הצליחה.

בפגישה עם כחלון השתתפו טאלנטים של הערוץ ובעיקר של חברת החדשות שלו. בין המשתתפים גם גיא זהר, מיקי חיימוביץ, אושרת קוטלר, אמנון לוי, מוטי קירשנבאום וכן מנכ"ל חברת החדשות ראודור בנזימן והיועצת המשפטית של הערוץ, דבורה קמחי. בתום המפגש נמסר ממשרד התקשורת כי, "השר נפגש עם העובדים, שמע מקרוב את מצוקותיהם, והציג בפניהם את עיקרי המתווה שמתגבש, בשיתוף פעולה בין אנשי משרדו, משרד האוצר והרשות השניה לטלוויזיה ורדיו" .

מערוץ 10 נמסר: "כשר התקשורת, כחלון הוא האחראי הישיר למציאת הפתרון שיאפשר את המשך קיומו של ערוץ 10 ואנו מבקשים ממנו לפעול במהירות האפשרית. אם וכאשר יביא השר את המשבר לסיומו - תודתנו שמורה לו".

עובדי ערוץ 10 התארגנו לתרום רבע יום עבודה כל עובד. לא מדובר בפנייה רשמית של הנהלת העיתון וזו לא חובה - רק מי שמעוניין. בנוסף בפייסבוק נפתחה אתמול (ב') קבוצה הקוראת להצלת הערוץ "הקרב האחרון על הבית- ערוץ 10 זקוק ל1,000,000 חברים" ובה חברים קרוב ל-3,000 איש.