רשת: קשת משתמשת בערוץ 24 כדי להסיט פרסום מהמתחרות

הגישה תלונה בעניין לרשות השנייה ■ קשת: "אנו פועלים באופן חוקי, תחת אישורם של כל הגורמים הרלוונטיים"

רשת ממשיכה לתקוף: ל"גלובס" נודע, כי הזכיינית פנתה לרשות השנייה בתלונה לפיה היא מאשימה את קשת ביצירת יתרון לא שוויוני בשוק הפרסום. זאת, באמצעות שיווק ומכירת פרסומות בטלוויזיה, הן לערוץ 24 שבבעלותה והן לשידורי קשת עצמם, זאת כחבילה אחת.

במכתב ששלחה היועצת המשפטית של רשת, אילאיל לבנת, ליועץ המשפטי ברשות השנייה, דורון אבני, היא מאשימה את קשת בשיווק משותף ומתן העדפה למפרסמים בערוץ 24 על-ידי שידורי קשת. מכתבה של רשת מתבסס בין השאר על מצגת שהעבירה קשת למשרדי פרסום ומפרסמים, ואשר כותרתה "קיץ בקשת ובערוץ 24 - סיכום יוני 2009".

ברשת טוענים, כי המצגת היא רק ביטוי למכירה משולבת בין קשת בערוץ 22 ובערוץ 24, וכי למיטב ידיעתה של רשת, קשת משווקת חבילות פרסום משולבות זאת תוך מתן עידוד ותמריצים למפרסמים ומשרדי פרסום להסיט תקציבי פרסום מרשת וערוץ 10.

עוד נטען במכתב, כי פעילות זו של קשת עומדת בסתירה להוראות חוק הרשות השנייה וכי היא פוגעת בתחרות ההוגנת שבין קשת לבין רשת ומהווה ניצול לרעה של שליטתה של קשת בשני ערוצי שידור.

ברשת דורשים מהרשות השנייה לפעול באופן דחוף על מנת להפסיק ולמנוע פעילות זו.

מרשת נמסר בתגובה, כי "לא מתייחסים להתכתבויות פנימיות בינינו לבין הרשות". לא התקבלה תגובת הרשות השנייה לידיעה. מקשת נמסר: "קשת פועלת באופן חוקי, תחת אישורם של כל הגורמים הרלוונטיים".