הרייטינג של דודו טופז

מה מלמד הביקוש ב-VOD שנרשם לסרט "מלך רייטינג" שביים דורון צברי ב-2001

חזרתו המפתיעה של דודו טופז לחיינו העלתה מהאוב גם את הסרט הגנוז עליו, שביים דורון צברי. הסרט, שהושלם ב-2001 והופק עבור זכיינית ערוץ 2 קשת, נגנז על-ידה תחת הלחץ של מי שהיה הטאלנט הגדול שלה באותם ימים.

מאז התדרדר טופז להפעלת לחצים מסוג אחר (על-פי כתב האישום נגדו), ובקשת הסירו את התנגדותם להקרנה.

מארק רוזנבאום, מפיק הסרט, מסרב להסגיר את זהותו של מי שיזם את הרעיון לנצל את המומנטום לטובת מכירת הסרט ב-VOD של HOT (ובהמשך גם ב-DVDbox של yes). "HOT הסכימו, וגם קשת הסכימו, וגם אנחנו חשבנו שזה רעיון טוב", הוא אומר, ומסביר שבניגוד לפרסומים מסוימים, לעצם העובדה שהסרט שודר דווקא ב-VOD לא הייתה משמעות משפטית, ושכל שנדרש מהבחינה הזאת הוא הסכמתה של הזכיינית, שכאמור ניתנה.

עד כמה זה רווחי?

מהמספרים שמספק רוזנבאום עולה כי עד 30 ביוני זכה הסרט לכמעט 18 אלף הורדות ב-VOD של HOT - שם שילם עליו כל צופה 8.50 שקלים - ולכמעט אלף צפיות ב-yes, שם גבו תמורת התענוג 9.90 שקלים.

לאחר הפרשת חצי מהסכום לפלטפורמה הרב-ערוצית, וניכוי מע"מ, נותר בידי היוצרים סכום נאה של כמה עשרות אלפי שקלים. לא רע בשביל סרט שעד לא מזמן מצבו היה קשה יותר ממצב הקריירה של טופז.