עצומה ברשת: השקיעו בחברת ההפקות של "שיטת השקשוקה"

העצומה מבקשת, באמצעות תרומת סכום סימלי, להקטין את נטל התביעה בסך 3.5 מיליון שקל שהגישו האחים עופר נגד מיקי רוזנטל ■ האחים עופר בסרט התגובה: "רוזנטל יודע שהוא לא רלוונטי, מועל בתפקידו כעיתונאי"

בתחנת הרדיו גלי צה"ל שודר הבוקר (ד') קטע מתוך סרט התגובה של האחים עופר לסרט "שיטת השקשוקה" של העיתונאי מיקי רוזנטל, בו הוא מאשים אותם בזיהום סביבתי חמור על-ידי המפעלים שבבעלותם, בפגיעה בזכויות העובדים וברכישת נכסים בזול מהמדינה ("מכרו זהב במחיר של אבנים").

סרט התגובה של האחים עופר יכלול קטעי אנימציה, בדומה לסרט המקורי. הסרט "שיטת השקשוקה" של רוזנטל ישודר בערוץ 1 בשבוע הבא.

"מיקי רוזנטל טוען כי צוללי שייטת 13 צללו בנחל הקישון אותו זיהם המפעל בבעלות האחים עופר", הושמעה קריינות מתוך הסרט. "אולם הוא לא טורח לציין כי אנשי השייטת הפסיקו לצלול בנחל בשנת 1993, כשהאחים עופר קנו את החברה לישראל קנו אותה ב-1999".

כן מובא בסרט התגובה ציטוט של רוזנטל עצמו, לפיו "מה שחשוב בתקשורת זה בכלל לא העובדות". מדובר בציטוט של רוזנטל מתוך עדותו בערוץ הכנסת, כשבא להסביר את "שיטת השקשוקה".

כפי הנראה, קו ההגנה המרכזי של סרט התגובה הוא שרוב הליקויים תוקנו עוד לפני רכישת החברות בידי האחים עופר. נזכיר כי מרבית המפעלים של האחים עופר נמצאים בשליטת החברה הבורסאית החברה לישראל , שהשליטה בה נרכשה ב-1999.

קטע נוסף מהסרט התגובה מתייחס לטענות לגבי מפעלים מזהמים ברמת-חובב - לרבות מפעל תרכובות ברום. בסרט המקורי של רוזנטל מרואיין עובד המפעל לשעבר, ובסרט התגובה של האחים עופר נטען כי רוזנטל מועל בתפקידו כעיתונאי כיוון שהעובד עבד עד 1997 - ואילו המפעל נרכש ב-1999. "רוזנטל יודע שהוא כלל לא רלוונטי", נאמר בסרט התגובה.

בגלי צה"ל ציינו כי חלק מהעובדות המוצגות בסרט "שיטת השקשוקה" גובו בממצאי מבקרי המדינה.

בתגובה לטענות האחים עופר מסר רוזנטל כי "הניסיון לפגוע בשמי הטוב ובאמינותי לא יועיל. העובדה שמפעלי האחים עופר מזהמים היא לא קביעה שלי - אלא של גורמים מוסמכים במדינת ישראל".

"להסיר את האיום על רוזנטל"

בתוך כך, ברשת האינטרנט מסתובבת בימים אלה עצומה מטעמו של יוצר הקולנוע אורי ענבר, הקורא להיחלץ לעזרתו של מיקי רוזנטל. כיוון שרוזנטל, שהפיק את הסרט באמצעות חברת "משהו הפקות" שבבעלותו, נתבע על-ידי האחים בכ-3.5 מיליון שקל - מציעה העצומה להשקיע בחברה. בדרך זו, ככל שירבו המשקיעים - הסיכון הכספי שבפניו עומד רוזנטל יקטן באופן יחסי.

"כך ניתן יהיה להסיר את האיום הכספי ולנהל את הדיון המהותי לגופו", נכתב בעצומה המופצת ברשת בדואר אלקטרוני. ההתארגנות מאפשרת להשקיע בחברת ההפקות של רוזנטל, בין היתר באמצעות תשלום חודשי קבוע של 10 שקל.