הטבות מס חדשות יינתנו למשקיעים בסרטים ישראליים

הטבת המס תוחל גם על הוצאות הפקה בחו"ל - עד 15% מסכום ההוצאות בישראל ■ ההטבות יינתנו ליחידים משקיעים, לחברות הפקה ולשותפויות להפקת סרטים

על רקע חובות העבר של ערוץ 10 בתחום הקולנוע, החליט שר האוצר, יובל שטייניץ, על מתן הטבות מס חדשות למשקיעים בסרטים ישראליים. לדבריו, "הקולנוע הישראלי תורם תרומה משמעותית להתפתחות התרבות העברית ולחיי התרבות והחברה הישראלית".

על-פי ההחלטה, מי שיבחרו להשקיע בסרטים ישראליים ובהפקתם, ייהנו מניכוי מלא של ההוצאה לצרכי מס, בגובה ההשקעה בסרט. ההטבה מתייחסת גם לערוצי הטלוויזיה המסחריים וזכייני הכבלים והלוויין אשר ייהנו גם הם מניכוי מלא של השקעותיהם בסרטי קולנוע ישראליים לצרכי מס.

"בשנים האחרונות זכה הקולנוע הישראלי גם לפרסים בינלאומיים חשובים ולנוכחות מכובדת בבמות בינלאומיות - מה שתרם גם למעמדה ולדימויה של ישראל בעולם. משום כך, יש חשיבות לעידוד העשייה הקולנועית האיכותית בישראל גם באמצעות הכלי של מדיניות המיסים - צעד משלים להחלטה שקיבלנו בתחילת השבוע, על יצירת קרן חדשה להפקות מקור וקולנוע בשיתוף עם ערוצי הטלוויזיה בישראל", אמר שטייניץ.

התקנות החדשות, אשר מקנות את הטבות המס למשקיעים בסרטים ישראלים, מבטלות את התקרה שנקבעה בעבר לניכוי ההשקעה בסרטים ישראליים - תקרת הטבה שעמדה על כ-45% מהכנסתו של אדם. כמו כן, התקנות קובעות כי הטבת המס תוחל גם על הוצאות הפקה בחו"ל - עד 15% מסכום ההוצאות בישראל. לפי התקנות, יינתנו הטבות המס הן ליחידים משקיעים, הן לחברות הפקה והן לשותפויות להפקת סרטים.

הממונה על הכנסות המדינה, רו"ח פרידה ישראלי, מציינת כי התקנות מעודדות השקעה בסרטים ישראליים באמצעות מערכת המס, מתוך רצון לסייע לתעשיית הסרטים הישראליים להמשיך בגל ההצלחות המרשים של השנים האחרונות.