מדוע שר התקשורת כחלון לא השתתף במו"מ להצלת ערוץ 10?

המשבר התורן שפקד את ערוץ 10 בשבועות האחרונים היה חריף מהרגיל, אולם שעות של מו"מ והמון רצון טוב השאירו אותו חי ונושם ■ גורם אחד בסאגה הזאת בלט בהיעדרו - שר התקשורת משה כחלון

המשבר התורן שפקד את ערוץ 10 בשבועות האחרונים היה חריף מהרגיל, אולם שעות של משא-ומתן והמון רצון טוב השאירו אותו חי ונושם.

בסאגה הזאת בלט בהיעדרו גורם אחד: שר התקשורת, משה כחלון. ברגעים הדרמטיים ביותר של המשבר השר לא היה בסביבה אלא בילה עם משפחתו בחופשה פרטית של שבועיים באזור לוס אנג'לס. אגב, כחלון בחר לצאת לחופשתו ממש לפני שהחלה פגרת הכנסת, ולא המתין לתקופה שבה רוב חברי הכנסת לוקחים חופשה.

בארץ נחת כחלון ביום ראשון בצהריים, לאחר שהחלק הקריטי במשא-ומתן עם ערוץ 10 הסתיים, והצעה לפיתרון כבר גובשה. הוא אפילו לא הספיק לאשר אותה אישית, והסתפק באישור טלפוני מנתב''ג.

גורמים באוצר סיפרו כי יום לפני נסיעתו שיגר כחלון לשר האוצר יובל שטייניץ מכתב, שבו נכתב כי הוא עשה את כל המאמצים הנדרשים כדי להציל את הערוץ, וכי הוא מאחל הצלחה לכל המעורבים במשא-ומתן.

דובר שר התקשורת מסר בתגובה: "אני לא רואה ששום ערוץ נסגר. השר לא יכול היה לבטל את חופשתו עקב סיבות אישיות שאינני יכול לפרטן. לפני הנסיעה ביצע השר עשרות שיחות עם כל הגורמים הרלוונטיים. השר הכיר את כל פרטי הסיכומים ועודכן באופן שוטף לגבי התפתחות המשא-ומתן, כולל בלילות. זה שהוא שהה באמריקה לא אומר שהוא היה מרוחק מהעניין".

לגבי המכתב לשטייניץ נמסר: "המכתב היה ייפוי-כוח לשר האוצר, שבו הבהיר כחלון כי יקבל כל סיכום ששטייניץ יאשר - כל עוד הערוץ נשאר בחיים".