גיוס עובדים 2.0

הרשת היא זירת תעסוקה דו-סטרית שבה למחפשי העבודה יש כוח ולא רק למגייסים

החברות נעזרות באינטרנט לגייס עובדים, אבל צריכות לזכור שהקשר הוא דו-סטרי.

גיוס עובדים באמצעות האינטרנט איננו מוגבל לאתרי דרושים מסורתיים, כמו CareerBuilder או Monster. חברות השמה וגיוס משתמשות כיום באינטראקטיביות על-מנת לקדם ולטפח קשרים, להרחיב את יעדיהן ולנהל מחקר מעמיק יותר בנוגע למועמדים. תהליך הגיוס נעשה מהיר יותר, יעיל וממוקד מטרה.

רשתות חברתיות מסוימות, כמו LinkedIn, Xing, ו-Viadeo, מתרכזות בעיקר באינטראקציה מקצועית, אך לאתרים אחרים יכולה להיות השפעה גדולה על תהליך הגיוס. לארנסט אנד יאנג Careers, למשל, יש עמוד בפייסבוק שמאפשר לחברה לנהל דו-שיח עם אנשים שבסופו של דבר עשויים להתקבל לעבודה.

שיחה מסוג כזה חשובה מאין כמוה, ומעסיקים יכולים להשתתף בה באופן פעיל באמצעות מענה לשאלות הנשאלות ברשתות החברתיות. הגישה לרשתות אלו מאפשרת למעסיקים לקבל משוב על הרגלי העבודה והאישיות של המועמדים - לעתים קרובות, יותר מאדם אותו המעסיק מכיר.

חברות רבות עושות שימוש באתר שלהן כדי לפשט את תהליך הגיוס על-ידי דרישה מהמועמדים לספק מידע ספציפי ולענות על מספר שאלות מפתח. יש המבקשים דוגמאות מתיק העבודות או העלאת תגובה בווידיאו, בנוסף לקורות החיים המסורתיים ולמכתב המקדים.

מחקר אודות מועמד דרך גוגל, פייסבוק או לינקדאין, הוא הזדמנות חשובה לעסקים לקבץ מידע נוסף. מעבר למידע אודות הרקע התעסוקתי של המועמד, הרגליו והתנהגותו מחוץ למסגרת העבודה שאף הם עומדים לרשות המעסיק. למרות שהאפשרות להחלטה פזיזה אכן קיימת, יש למועמד יתרון בכך שתמונה רחבה יותר יכולה להתקבל ולהרחיב את המידע המתקבל מקורות החיים או מתהליך הראיונות הקודמים לגיוס.

חקירה הדדית לוחצת

חברות יכולות לסמוך יותר על מועמדים ולמשוך עובדים אידיאלים, אך יש לזכור כי למועמדים יש את אותן האפשרויות לחקור עסקים ולמצוא את המקום המתאים עבורם. לפיכך, גם תרבות החברות הפכה לנקודת מכירה חשובה לעובדים עתידיים.

השימוש של חברה בתמונות ובסרטי וידיאו יכול לפתות מועמדים על-ידי הצצה אל תוך העבודה והצגת הצד ההומני של החברה. ההשפעה של המדיה החברתית על תרבויות מסחריות עדיין בחיתולים, השפעתה תיצור תרבויות קלילות ופתוחות יותר בהן המידע יוכל לזרום ולאפשר תגובו עם לקוחות, חדשנות גדולה יותר, ופיתוח מעגלי מהיר.

השפעות אלה יטפחו תרבויות אשר יפתחו את האפשרות לתת לאנשים מוכשרים ויצירתיים להשתמש בכישוריהם ובידע שלהם, שבתמורה יהפוך לאטרקטיבי יותר לסוגי הכישורים שלהם זקוקות החברות המגייסות.

הכותבת מייסדת ומנכ"לית חברת בלונד 2.0 (blonde20.com), המתמחה במיתוג, בשיווק ובעיצוב דעת קהל