מה שמודי פרידמן יודע

אם סגן היו"ר נמלט מערוץ 10, הוא כנראה יודע משהו שגם הרשות השנייה צריכה להבין

אם זה נכון שאחד הדברים החשובים בחיים הוא עיתוי, אז מודי פרידמן הכניס היום (ב') זבנג רציני לבעלי ומנהלי ערוץ 10. לפני מספר שעות פורסם כי מודי פרידמן, סגן יו"ר הערוץ, שהיה פעמיים מנהלו הכללי, עוזב את הערוץ כד להצטרף לקבוצת התקשורת של אביב גלעדי.

והרשות השנייה ממשיכה להתמזמז. לאחר שהיועץ המשפטי של הרשות פסל את הצעת ההסדר של ערוץ 10, היה מקום לצפות כי בשלב מאוחר ומייגע זה תודיע הרשות על הפסקת המגעים עם הערוץ ועל יציאה מיידית למכרז.

אבל לא. למישהו, או למי שהם, רועד הפופיק. לאחר שקיבל את חוות-דעת היועץ המשפטי שלו, יצא יו"ר הרשות מנשה סמירה בהודעה אמיצה מאין כמותה: "ערוץ 10 ייאלץ לשפר את הצעתו - אחרת ייסגר". לשפר את ההצעה הדחויה??!! עוד פעם? שוב מגעים ומשאים-ומתנים ודחיות וברבורים? שוב מסמכים ועורכי דין וכל השאר?

אנשים נבונים ולא מבוהלים היו מסיימים את ההסכם עם הנהלת ובעלות הערוץ כבר מזמן - ולא דווקא בגלל החוב ככספי, אלא בגלל פשיטת-הרגל התוכניתית. כאשר מיקי חיימוביץ יצאה להפגין כדי שתוכל להמשיך לקבל את משכורת העתק שלה, היא ציינה את החדשות כסיבה לבוא לקראת הערוץ. אז מסתבר שבשבוע החולף הוטבעה ספינת הדגל, שהיתה לא יותר מסירה, על-ידי חדשות ערוץ 1 שעבר אותה ברייטינג. כן, שני המגישים בעלי שכר של רשות השידור גברו על המגישים בעלי המשכורות של NBC.

עד היום בעלי ערוץ 10 ומנהליו לא מבינים שצריך היה לקצץ את השניים לפחות בחצי, בהתאם לרייטינג שהם מביאים. ועל זה מנהלים ובעלים צריכים ללכת, כי זה מוכיח חוסר הבנה מינימלי בבניית ערוץ טלוויזיה ותחזוקתו. על זה ועל התוכניות המעליבות בנחיתותן שהם משדרים, ורק אחר-כך על החובות.

ואל תקנו את התעמולה על סגירת הערוץ. יהיה מכרז, יבוא בעלים חדשים - וזה יכול לעשות רק טוב לערוץ, גם מכיוון שיותר גרוע כבר לא יכול להיות.

ארקדי אגייאר

"הפלילו אותי, הכל בולשיט" - אמר הבעלים של בית"ר ירושלים. הייתי בטוח וואללה, גאידמק חזר. ואז הסתבר שזה הבעלים החדש, גומא אגייאר, שנשמע ממש כמו גאידמק, לא?