בר-סבר העזה - וראו מה קרה

האם בכירי קוקה-קולה רומזים לנו שכדאי להישאר אפורים? העונש שלהם מתחיל

כמו בכל שיר מוצלח, אני מודה שלמרות שקראתי את הראיון עם סביון בר סבר, לא זכרתי ממנו את המילים, אלא דווקא את המנגינה. ככה זה בעולם התקשורתי העכשווי, שבו אנו חשופים לגירויים בלתי פוסקים. אף אחד לא זוכר מילים: שיר מוצלח הוא כזה שאתה מסוגל להמהם לעצמך את הפזמון החוזר שלו.

בדיוק בגלל זה נחקק הראיון עם בר סבר ב "ליידי גלובס" בזיכרוני: מהמנגינה שלו זכרתי אישה דינמית ומאושרת, מלאת שמחת חיים ונלהבת מעבודתה, מסביבתה וכן, גם מעצמה.

בר סבר לא לבד

רק אדם שחש בנוח עם עצמו יכול להפקיד את גורלנו בידי צלם, מאפרת, מעצבת שיער וסטייליסטית. לבר סבר כנראה היה טוב. כטוב ליבה בראיון היא פרגנה למעסיקיה ועמיתיה: מוזי ורטהיים הוא לדידה "מדהים והשראתי", ורוני קוברובסקי, לדבריה, "תמיד מחדד אותי". לא בדיוק סוג המילים שבגללם שולחים מישהו נזוף הביתה. וגם עם המילים שאולי לא אהבו בקוקה קולה, הם היו מסוגלים לחיות: מה כבר נאמר שם? שקוקה קולה היא חברה שמרנית? וואו, עכשיו ספרי לנו משהו שאנחנו לא יודעים.

אני לא יודע מה אתם חשתם למקרא הראיון ההוא, אבל אני לפחות הרגשתי על הלשון את הבועות של הקולה, או במילים אחרות, בר סבר הייתה, לרגע, בעיני, כל מה שקוקה קולה מנסה להעביר בפרסום: צעירה יחסית, קצת חצופה, נהנתנית. מישהו אמר "טעם החיים"?

בר סבר לא לבד: גם בארגונים אחרים מתקשים מנהלים להתמודד עם עובדים יצירתיים שמצליחים קצת להוציא אוויר מהבלון החם והנפוח שאפף אותם במשך שנים. תשאלו את אורן פרנק, ניו יורקי בעל כורחו, על מידת הפתיחות של המשרד הכי גדול במה שאמור להיות הענף הכי יצירתי בישראל.

סביון בר סבר / צלם: רמי זרנגר

מיני לפרסומת אבל לא למרואיינת

לו הייתה בר סבר גבר, אני מניח שכל מה שיש לי לומר על הפרשה הזאת היה מסתיים כאן ועכשיו. אבל היא אישה, אם יורשה לי, אפילו כזאת שנראית לא רע בכלל במיני (כפי שניתן היה להבחין בתמונות שצורפו לראיון). גם על זה, מתברר, היה לבכירי קוקה קולה מה להגיד. ברור, הם אוהבים את הנשים הסקסיות רק בפרסומות שלהם - ולא חס וחלילה במציאות, ועוד כמנהלות בכירות.

למנהלים בכירים, כידוע, מותר להעסיק מזכירות נאות במיני או לצלם לפרסומות שלהם דוגמניות צעירות במיני. אבל לא ללבוש אותו, אפילו אם הדבר נעשה בטוב טעם ולא באופן פרובוקטיבי. נו באמת.

העונש של בכירי קוקה קולה יתחיל כבר מחר בבוקר: להיתקע עם מותג שמשדר לצרכניו ולעובדיו שכדאי להישאר אפורים, שלא כדאי להתלבט, לחדש - ובטח שלא לרוץ לספר על זה לחבר'ה בברנז'ה. תזכרו את זה בבקשה בפעם הבאה שהם יבקשו מכם "לאהוב קצת את עצמכם": בר סבר העזה - ותראו מה שקרה.

העונש של בכירי קוקה קולה יתחיל כבר מחר: להיתקע עם מותג שמשדר לצרכניו ולעובדיו שכדאי להישאר אפורים. תזכרו את זה כשהם יבקשו מכם "לאהוב קצת את עצמכם": בר סבר העזה - ותראו מה שקרה