בין החוגגים בחתונת עידן עופר - עמוס שוקן, מו"ל "הארץ"

שוקן הסכים להגיב על הידיעה רק בתנאי שתגובתו תפורסם "כלשונה", או לחלופין שהתגובה הערוכה תקבל את אישורו ■ "גלובס" סירב להתחייב לכך - ושוקן בחר שלא להגיב

מו"ל "הארץ-דה מרקר", עמוס שוקן, היה אף הוא בין הנוכחים בחתונתם של עידן עופר ובתיה פרי בארץ. זאת למרות שהמגזין הכלכלי שלו מוביל קו השולל באופן נחרץ יחסי הון-שלטון, ומרבה לפרסם מאמרים בנושא.

"גלובס" הפנה לשוקן מספר שאלות: האם אינו סבור כי יש טעם לפגם בנוכחות בחתונה כאורחו של עופר, בין היתר לאור הקו הנחרץ שמוביל עיתונו נגד יחסי הון-שלטון ונגד ההגמוניה של המשפחות העשירות בישראל. כן נשאל, האם אינו סבור כי הדבר עשוי לפגום באובייקטיביות הסיקור של "הארץ-דה מרקר" את עסקי משפחת עופר, ונושאים הנוגעים למשפחה עצמה.

שוקן הסכים להשיב רק בתנאי שתגובתו תפורסם "כלשונה", או לחלופין שהתגובה הערוכה תקבל את אישורו. מש"גלובס" סירב להתחייב לכך - בחר שוקן שלא להגיב. שוקן נשאל גם מדוע שמו נפקד מרשימת הנוכחים בחתונה בידיעה במהדורה המודפסת, אך נוסף למחרת היום לידיעה באתר "דה מרקר".

לדבריו, לאחר פרסום הידיעה על מסיבת החתונה, ביקש אחד מעורכי המהדורה המודפסת להכניס גם את שמו לדיווח, ומאחר שלא היתה אמורה להיות ידיעת המשך במהדורה המודפסת - הוסף שמו לידיעה באתר.