עקב הפרידה מ-yes - בזק תרשום רווח של מעל מיליארד שקל

תתחיל לדווח על תוצאות yes בנפרד מתוצאות בזק, בעקבות הערכת שווי חדשה שתינתן לאחזקה של בזק (49%) בחברת הלוויין

בית המשפט העליון החליט ביום חמישי להפוך את החלטת בית הדין להגבלים עסקיים ולמנוע את המיזוג בין בזק ו-yes. במסגרת ההחלטה לא תוכל בזק, המחזיקה כעת 49.8% ממניות חברת הלוויין, להגדיל את אחזקותיה ב-yes ולא תוכל להפוך לבעלת השליטה בה.

זאת, בהתאם לעמדתה של רשות ההגבלים שסברה שאסור לאפשר את המיזוג בין החברות משום שהוא יפגע בתחרות העתידית בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית.

החברה הודיעה הערב (א') לבורסה בת"א כי כתוצאה מהחלטת בית המשפט שלא לאשר את המיזוג בין החברות. החברה תפסיק לאחד את דו"חות yes בדוחותיה הכספיים.

כתוצאה מכך, צפויה החברה לרשום את השקעתה בחברת הלווין יס על פי השווי ההוגן של השקעתה ב-yes ביום הפסקת האיחוד. בבזק מצפים לרשום רווח חד פעמי שמוערך בכ- 1.2 ל-1.4 מיליארד שקל.

מדיניות חלוקת הדיבידנד של בזק קובעת כי החברה מחלקת כ-100% מהרווחים כדיבידנד לבעלי המניות ולכן גם הסכום הזה של רווח חד פעמי יחולק בין בעלי המניות.

נציין, כי בעקבות החלטת בית המשפט, צפויה בזק למכור את חלקה בחברת הלווין לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום, המחזיקה 32% בחברת הלוויין,משום שלדעת הרשות המשך השותפות ביניהם דינה להתפרק.