גורם בכיר בערוץ 2: "ערוץ 10 הפר מחוייבויות - וזכה בהקלות"

גורמים בזכייניות ערוץ 2 זועמים על ההקלות לערוץ 10 ומצפים להיענות מצד הרשות השנייה ■ ברשות השנייה אומרים מנגד כי אי-אפשר לבוא בטענות לפני שסוכמו הפרטים הסופיים של ההסדר

יממה לאחר שהושג הסדר בין הרשות השנייה וערוץ 10, המבטיח את הארכת זיכיונו של הערוץ למשך שנתיים נוספות (עד להחלת הרפורמה בשידורים - מעבר משיטת זיכיונות לרישיונות), המתח גואה במסדרונות זכייניות ערוץ 2. גורם בכיר באחת הזכייניות טוען כי "יצאנו מופסדים. ערוץ 10 הפר מחוייבויות וזכה בהקלות. אנחנו עמדנו בכל המחוייבויות - ולא נראה שהיו באים לקראתנו".

מנגד, ברשות השנייה מנסים להרגיע את המחאה. "ברגע שהכול יתבהר - הכוונות יבואו לידי ביטוי, וכולם יירגעו. הזכייניות לא יכולות לבוא בתלונות בלי שהן יודעות את הפרטים הסופיים", אומר גורם בכיר ברשות.

אותו גורם דוחה את הטענות: "ההסכם שנסגר אמש יבטיח עמידה בחוק ובכללים, והוא כזה שאינו חושף את הרשות לתביעת רוחביות (מצד זכייניות ערוץ 2, מ"ש) או את משרד האוצר. זו ההתעקשות שלנו, ולכן ההגעה להסכם לקחה הרבה זמן. גם לזכייני ערוץ 2 חובות מסוימים. הם לא ראו את טיוטת ההסכם, הם חושבים שמחקו לערוץ 10 חובות והם אומרים - גם אנחנו רוצים. אבל לא מחקנו שום חוב".

"נושא הקולנוע הובהר על-ידי הרשות השנייה, שהוא מחוייבות שצריך לקיימה כמו כל יתר המחוייבויות בתחום התוכן. ההסדר בעצם עומד על עיקרון זה ותובע מערוץ 10 לעמוד במחוייבויות כמו הזכיינים האחרים. 'ישראל 10' תחזיר את 24 מיליון השקלים שהיא חייבת לקולנוע", הוסיף הגורם.

במקביל, דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אופיר אקוניס בנושא רפורמת השידורים בערוצים המסחריים (המעבר משיטת זיכיונות לרשיונות) יחלו בחודש הבא. במקביל לרפורמה בענף השידורים, ימשיכו פקידי משרד התקשורת לקדם את נושא איחודם של גופי הרגולציה: הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ומועצת הכבלים והלוויין, תחת השם הזמני "ברית המועצות", במטרה לקבוע מערכת כללים מאוחדת וברורה.

מזכיינית ערוץ 2 רשת נמסר בתגובה: "רשת מברכת על ההתקדמות במשא-ומתן בין מוסדות הרגולציה השונים לבין ערוץ 10. אנו משוכנעים כי ההסדר עם ערוץ 10 חשוב להבטחת המשך ההפעלה של הטלוויזיה הישראלית בישראל בשנים הקרובות. יחד עם זאת, אנחנו עדיין לא מצויים בפרטי ההסכמים שהתגבשו, ואנו תקווה כי הסכמים אלה יחולו במלואם גם על זכייניות ערוץ 2".