משרד התשתיות דורש מחברת החשמל לנמק פתיחת הסכם הגז

משרד התשתיות ללסקר: "מדוע ההסכם מתיישב עם שיקוליה המסחריים של החברה?" ■ אסיפת בעלי המניות עשויה להידחות

לוח הזמנים לאישור הסכם הגז החדש עם מצרים עשוי להתעכב. ל"גלובס" נודע כי משרד התשתיות דורש מחברת החשמל להעביר את מלוא הפרטים לגבי תנאי עסקת הגז עם EMG המצרית בטרם יגבש את עמדתו בנושא. כך עולה ממכתב ששיגר בשבוע שעבר, מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, למנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר.

במכתב שנשלח גם לשר התשתיות, עוזי לנדאו, יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן ומנכ"ל משרד רוה"מ, איל גבאי, דורש צמח מהחברה לנמק את החלטתה לפתוח את הסכם הגז, "על מנת לשקול את הבקשה, נבקש לקבל את עמדת החברה אודות עומק ומשמעות התיקונים להסכם עם חברת EMG אופיים ומהותם, והתייחסותה לשאלה האם תיקון ההסכם אינו מתיישב עם שיקוליה המסחריים או העסקיים של החברה", נכתב.

מהדברים במכתב משתמע כי המשרד אינו מתכוון להיות חותמת גומי של חברת החשמל, ויאשר את העסקה רק לאחר בחינה מפורטת של תנאיה.

כפי שפורסם ב"גלובס", ייקור חוזה הגז עם EMG ידרוש גם את אישור הממשלה שהיא בעלת המניות בחברת החשמל. חברת החשמל ביקשה לכנס את האסיפה הכללית של בעלי המניות כבר לאחר ראש השנה (ב-22 בספטמבר) לצורך אישור פתיחת הסכם הגז עם מצרים, אולם לנוכח דרישת משרד התשתיות כינוס האסיפה עשוי להידחות.

צמח רמז במכתבו ללסקר כי "משך הזמן לקבלת ההחלטה אינו מתיישב עם לוחות הזמנים הנזכרים לעניין כינוס האסיפה הכללית. בכוונתנו לבחון את עמדתנו בעניין כינוס האסיפה, בין היתר, לאור המידע שיתקבל מכם באשר למהותיות תיקון ההסכם".

בחברת החשמל סרבו עד כה לחשוף פרטים מסחריים לגבי מחיר הגז. החברה אף פנתה לרשות ני"ע בבקשה לפטור אותה מהצגת בטענה לסודות מסחריים. עד כה המדינה לא הייתה שותפה לדיונים בין חברת החשמל ל-EMG, ומשרד התשתיות עודכן רק בדיעבד לאחר שבחברת החשמל התקבלה החלטה לפתוח את ההסכם.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי "תוכן המכתב מדבר בעד עצמו. מעבר לכך אין בכוונתנו להתייחס לנושא". מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לכשיגיע המכתב נלמד את הבקשה ונגיב בהתאם".