יחימוביץ' לגושן: האם מותר לחברה לישראל לממן את סרט התגובה ל"שיטת השקשוקה"?

ח"כ שלי יחימוביץ' מבקשת מיו"ר רשות ני"ע לחייב את החברה לישראל לכנס אסיפה מיוחדת של בעלי המניות לצורך אישורה או ביטולה של ההחלטה להשקיע 500 אלף שקל בסרט התגובה שהופק לסרטו של מיקי רוזנטל

האם רשות ניירות ערך תחייב את החברה לישראל לדון מחדש במימון הפקת סרט התגובה לסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל, התוקף את משפחת עופר? ח"כ שלי יחימוביץ' פנתה היום (ג') ליו"ר הרשות, זוהר גושן, וביקשה ממנו לשקול את הדבר. ברשות מסרבים להגיב בשלב זה.

לטענת יחימוביץ, משפחת עופר צריכה לממן מכיסה את עלות הסרט בגובה 500 אלף שקל, ולא החברה הציבורית.

יחימוביץ, חברת ועדת הכספים, פנתה לרשות בעקבות פנייתו של מבוטח בביטוח פנסיוני בקרן 'מיטבית עתודות', המושקעת בין היתר במניות החברה לישראל.

בפנייתה מציינת יחימוביץ' כי אותו מבוטח מצא בדו"חות החברה לישראל כי הדירקטוריון אישר את השתתפות החברה במימון הפקת הסרט, בעלות המוערכת בכ-500 אלף שקל.

לדבריה, המבוטח מעלה נימוקים רציניים לכך שהפקת סרט התגובה על חשבון החברות הציבוריות שבשליטת משפחת עופר מהווה "עסקה חריגה עם בעלי עניין". עסקה כזו, על-פי חוק החברות, חייבת להיות מאושרת באסיפה כללית של בעלי המניות. לדברי יחימוביץ', הדבר לא נעשה - ולכן היא מבקשת כי רשות ניירות ערך תבדוק את התנהלות הדירקטוריון, ותשקול לחייב את החברה לכנס אסיפה כללית לצורך אישור העסקה או ביטולה.

לטענת יחימוביץ', "סרט התגובה ל'שיטת השקשוקה' משרת רק את יחסי הציבור של משפחת עופר. משפחת עופר ביצעה מעין 'מגבית' אצל הציבור הרחב, ואילצה אזרחים שעובדים קשה וחוסכים לפנסיה 'לתרום' למימון סרט יחסי הציבור שלה. זאת, משום שרוב העובדים במדינה מפרישים כספים לפנסיה, וחלק ניכר מקרנות הפנסיה משקיעות את הכסף במניות ובאיגרות חוב של חברות שבשליטת האחים עופר. העובדים חוסכים לפנסיה כדי שיהיה להם ממה לחיות בזקנתם - ולא כדי לממן את המאבק של האחים עופר במיקי רוזנטל".