לא מקבלים קרדיט: אשראי הצרכנים בארה"ב נפל פי 5 מהצפי

נפילה בהיקף שיא של 21.6 מיליארד דולר שהם 10% במונחים שנתיים לעומת צפי לירידה של 4 מ' ד' ■ חודש שישי ברציפות של ירידה - התקופה הארוכה ביותר בו נרשמה ירידה בנתון זה מאז שנת 1991

האמריקנים נחנקים: היקף האשראי הניתן לצרכנים בארה"ב צלל פי 5 יותר מהתחזיות ביולי, מדובר בנפילה בהיקף שיא של 21.6 מיליארד דולר שהם 10% במונחים שנתיים, וסך האשראי הצרכני הסתכם ביולי ב-2.5 טריליון דולר, כך על פי דיווחי הפדרל ריזרב שפורסמו הערב בוושינגטון.

זהו החודש השישי ברציפות בו נופלים היקפי האשראי הניתנים לצרכנים בארה"ב - התקופה הארוכה ביותר בה נרשמה ירידה בנתון זה מאז שנת 1991.

הצפי היה כי הירידה באשראי הצרכנים תסתכם ב-4 מיליארד דולר, כך על פי הנתונים החציוניים שנאספו ע"י בלומברג מ-31 כלכלנים.

מחנק האשראי בארה"ב נגרם כתוצאה מהחמרה בתנאים לקבלת אשראי והלוואות בבנקים וכתוצאה מהמשך אובדן מקומות העבודה והאבטלה הגואה. הקיפאון בהכנסות והקיטון בנכסים של משקי הבית בארה"ב גם הם מעלים את החששות ביחס לעוצמת ההתאוששות הכלכלית.

אפשר לראות בכך גם את ההיבט החינוכי, מאחר והנתון מעיד על שינוי משמעותי שעוברת תרבות הצריכה האמריקנית אשר התאפיינה במשך שנים רבות בחגיגת קניות ממונפת. כעת נאלצים האמריקנים "לסגור את המינוס" ולחזור למשטר הוצאות קפדני בהרבה, במסגרתו הם מקבלים הלוואה רק במידה ויש להם יכולת להחזירה.

הקטגוריה המתייחסת להלוואות לצורך רכישת כלי רכב גם היא רשמה ירידה בשיעור שיא, זאת על אף תוכנית הממשל "מזומן תמורת גרוטאה" עזרה להגביר את ההוצאה הפרטית ביולי.

גם הנתון לחודש יוני עודכן בחדות כלפי מטה והציג ירידה של 15.5 מיליארד דולר באשראי הצרכנים לעומת פרסום קודם שעמד על 10.3 מיליארד דולר.