פרטנר לא לבד

הסלולר משתלט גם על מדינות העולם השלישי, וכך אפשר להרוויח מזה

לא היינו צריכים את עסקת פרטנר כדי לדעת שחברות הסלולר בישראל, כמו במקומות אחרים בעולם המערבי, הן מכונות מזומנים, שמספקות תשואות דיבידנד מרשימות למחזיקי המניות שלהן. למרות זאת, החיסרון העיקרי של החברות הללו הוא באפשרויות הצמיחה המוגבלות שלהן, לאור שיעורי החדירה הגבוהים של התקשורת הסלולרית בעולם המערבי.

לעומת זאת, באזורים מתפתחים כמו בדרום אמריקה, באפריקה, בסין או ברוסיה, המצב שונה לגמרי ושיעורי החדירה הסלולרית נמוכים. באפריקה, למשל, שיעור החדירה של התקשורת הסלולרית הוא מהנמוכים בעולם, כש-35 מיליון בלבד מתוך 170 מיליון איש אוחזים בטלפון סלולרי (21%). אפשרויות הצמיחה האין סופיות כמעט באזורים אלו, מהווים מוקד משיכה לספקיות תקשורת רבות, המנסות לתפוס נתחי שוק הולכים וגדולים.

אל תנסו לדמיין את ראש שבט הזולו באפריקה מחזיק באייפון וגולש לאתר של "גלובס", זו לא הכוונה. אופי האוכלוסייה ביבשת ורמת ההכנסה הנמוכה מאוד שלה, מכתיבות התרכזות בעיקר במכירת מכשירים פשוטים וזולים. במילים אחרות, לא רחוק היום בו נראה גם את בנו של ראש השבט מסמס לאשתו כדי לדעת מה היא רוצה לאכול לארוחת ערב.

אז איך מרוויחים מזה? התחרות בתחום הולכת וגוברת, בעיקר בדרום אמריקה ובאסיה. אולם, למרות ריבוי השחקנים בענף, שיעורי החדירה הנמוכים מאפשרים שיעורי צמיחה מרשימים עבור לא מעט חברות. עם זאת, ישנן מספר חברות מובילות, שכבר השתלטו על נתחי שוק משמעותיים ופרשו מערכי חנויות יעילים על-פני השטחים העצומים של המדינות בהן הם פועלים. אם אתם מחפשים השקעה יציבה ורווחית, הנסחרת במחירים סבירים, אלו עשויות להיות החברות שאתם מחפשים.

  1. 1. אחת מספקיות התקשורת החביבות עליי, היא Millicom International בארצות הברית ו-MIC (בבורסת סטוקהולם), שעיקר פעילותה היא באפריקה, שם כשליש ממחזיקי הטלפונים הסלולרים הם לקוחותיה. החברה מציגה שיעורי צמיחה יוצאי דופן יחד עם יציבות פיננסית ותזרים חזק, וממשיכה להגדיל את מספר לקוחותיה גם במהלך המשבר הנוכחי.

  2. 2. באמריקה הלטינית, המלכה הבלתי מעורערת היא חברת הסלולר המקסיקנית America Movil , עם יותר מ-190 מיליון לקוחות, בעיקר בברזיל.

  3. 3. לאלו מכם המתעניינים במניות תקשורת בסין, לא תוכלו להתעלם מענקית התקשורת הסינית המצליחה China Mobile , שבקרוב תחצה את רף חצי מיליארד הלקוחות. שתי ענקיות סיניות נוספות שאינן קוטלות קנים, הן China Unicom ו-China Telecom. הפריצה של מכשירי האייפון ודומיהם לסין השנה, ממשיכה לחמם את הקרב על ההגמוניה בסין. תהיה המנצחת מי שתהיה, גם כאן יש עוד מספיק מקום לצמיחה.

  4. 4. אם אתם דווקא בעניין של שוק התקשורת הרוסי, Mobile Telesystems היא ספקית התקשורת הסלולרית המובילה ברוסיה ובמדינות ברית המועצות לשעבר. סגניתה ברוסיה, היא חברת Vimpel Communications, שחוזרת להרוויח לאחר שני רבעונים רצופים של הפסדים גדולים. למרות שחברות הסלולר הרוסיות נראות מעניינות, פרט לסיכון הפוליטי הרגיל הטמון ברוסיה, ההיסטוריה מלמדת, כי מניות אלו רגישות הרבה יותר לתנודות בשער המטבע הרוסי, ולכן קופצניות הרבה יותר. **

  • הכותב אינו מחזיק בניירות הערך המוזכרים. אין לראות בכתבה המלצה לרכישה/מכירה ו/או תחליף לייעוץ.
  • לקשר במייל yinon@bursa4u.com