ניסיון 'פישינג' ללקוחות דיסקונט והבינלאומי: התבקשו לעדכן סיסמה

בנק דיסקונט: "מדובר בכ-20 לקוחות הבנק שקיבלו אי-מייל באנגלית. עשינו בדיקה לגבי כולם, ועד לרגע זה לא ידוע על שום נזק שנגרם להם; הלקוחות נקראים להימנע ממסירת פרטי חשבונם או סיסמתם האישית"

ניסיון פישינג ("דיוג") לחשבונות פרטיים של לקוחות בבנקים דיסקונט והבינלאומי: אתמול (ג') קיבלו כמה עשרות לקוחות הודעת אי-מייל באנגלית, שבה התבקשו לעדכן את סיסמת ההתחברות שלהם לאתר הבנק.

נוסח ההודעה עורר את חשדם של חלק מהלקוחות, והם דיווחו על כך לבנק ואנשי אבטחת המידע שלו.

מהבינלאומי נמסר: "אתמול עלה אתר דמה, ומיד עם עלייתו הורידו אותו אנשי אבטחת המידע של הבנק. אף לקוח לא מסר סיסמתו לאתר הדמה, ולא נגרם נזק לאף אחד מלקוחות הבנק או לבנק עצמו".

מדוברת בנק דיסקונט נמסר: "מדובר במספר נמוך של לקוחות דיסקונט, כ-20, שקיבלו את ההודעות. מיד כשהנושא נודע, אנשי אבטחת המידע פעלו במהירות לחסימת האתר המתחזה, והדבר בוצע תוך מספר שעות. הוא ירד מהאוויר, ומהידוע לנו לא נגרם כל נזק לחשבונותיהם או לאתר הבנק ולפעולות שהוא מאפשר. עשינו בדיקה לגבי כל הלקוחות, ועד לרגע זה לא ידוע על שום נזק שנגרם להם".

עוד מסרה הדוברת: "חשוב להבהיר כי ניסיונות הונאה באמצעות 'פישינג' הם שכיחים, ולקוחות הבנק נקראים שלא לענות לבקשות ולהימנע ממסירת פרטי חשבונם או סיסמתם האישית לגורמים לא ידועים".