רומבה 560: שואב רובוט מעולה

גלובס tv הרומבה עובד לפי פקודה או לפי תזמון מראש ■ אפשר להפעיל אותו מתי שתרצו, כך שהוא ינקה במשך 35 דקות לאחר שעבר על כל משטח מספר פעמים

חברת iRobot השיקה בארץ את ה-Roomba 560 - רובוט ניקוי שיודע לשאוב אבק מכל חלקי הבית ולהשאיר לנו זמן פנוי לנקות את החלונות.

*ביצועים: הרומבה עובד לפי פקודה או לפי תזמון מראש. אפשר להפעילו מתי שתרצו, כך שהוא ינקה במשך 35 דקות, לאחר שעבר על כל משטח מספר פעמים.

הרובוט אינו יודע בצורה עצמאית היכן לנקות ואיפה החדר מתחיל או נגמר, לכן הוא נוהג לצאת מהחדרים ולהתחיל לנקות כל מקום שהוא מגיע אליו בבית. הבעיה היא שבמקום לנקות חדר אחד בצורה טובה, הוא מתפרש על מספר חדרים ואיכות הניקוי יורדת. לכן, לערכת המכשיר מצורפות 2 אנטנות המשמשות כקיר וירטואלי. כמו כן, לרומבה יש מצב Spot, המאפשר להגדיר לנקות מקום מסוים למספר דקות קצר. למשל, אזור בו נפלו באותו רגע שאריות של גרעינים.

*בעיות: בשל צורת העיגול, הרובוט אינו מגיע לפינות. כמו כן, הרובוט נתקע בחפצים וסוחב איתו חוטים וכפכפים בכל הבית, כך שחובה לפנות את החדר לפני הניקוי. למרות החיישנים שמונעים ממנו להיתקע במהירות בקירות או ליפול ממדרגות, הוא עדיין יתנגש בכל מה שעומד בדרכו. לא מדובר בפגיעה שגורמת נזק, אולם כשמדובר בחפצים בהירים או בשולחנות מזכוכית, יש סיכוי שהוא ישרוט או ילכלך אותם.

*בשורה התחתונה: שווה את ההשקעה. היינו בוחרים בו במקום שואב אבק רגיל.

*מחיר: 1,990 שקל, רק דרך אתר היבואן - קהלת ייבוא. www.irobot.co.il.

רומבה
רומבה