היוצרים ליוסי ורשבסקי: "הפרות החוק של ערוץ 10 אינן בירוקרטיה"

מנכ"ל ערוץ 10 שלח אמש מכתב לשרי התקשורת והאוצר בבקשה לעזרה במו"מ להסדר ■ היוצרים: "במקום שהתקשורת תשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה - מגויסת הדמוקרטיה לשמש כלב שמירה של כלי תקשורת"

"המכתב של יוסי ורשבסקי הוא שיא חדש בתיאטרון האבסורד של ערוץ 10: במקום ששרי האוצר והתקשורת יוציאו לערוץ מפר חוק התראה אחרונה, מוציא הערוץ התראה לשרים" - כך מגיב מטה מאבק היוצרים לדבריו של יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, שמופיעים במכתב ששלח אמש (ב') אל שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התקשורת, משה כחלון, לעזרה בפתרון המשא-ומתן להסדר.

היוצרים מוסיפים כי "במקום שהתקשורת תשמש כלב שמירה של הדמוקרטיה - מגויסת הדמוקרטיה בעל-כורחה לשמש כלב שמירה של כלי תקשורת שמעולם לא עמד במחוייבויותיו לציבור ולמסך".

על-פי מטה מאבק היוצרים (ממ"ה), "הבעיה שמונעת את הארכת זיכיונו של ערוץ 10 היא מהותית ויסודית: הערוץ עדיין מסרב להכיר בכל חובותיו ולהתחייב להחזירם, כך שתתאפשר הארכת זיכיונו. הניסיון להציג את הבעיה כ'פורמלית' גרידא הוא לא יותר מזריית חול בעיניים. אי-אפשר לפטור את הפרות החוק השיטתיות של ערוץ 10 כ'בירוקרטיה', לא ייתכן להכשיר את העבירות בשם הדמוקרטיה. כרגיל, מנכ"ל הערוץ מהלך אימים וטוען כי אי-הארכת הזיכיון תפגע בחופש הביטוי ובפלורליזם התקשורתי".

עוד מוסיפים היוצרים כי "בניגוד לאמור במכתבו של מנכ"ל ערוץ 10 ולרושם שמנסה הערוץ ליצור - בשום שלב עד כה לא נחתם הסדר מחייב להארכת הזיכיון, על דעת ובהסכמת כל הגורמים הנוגעים בדבר, ולא בכדי. לא 'סיבות בירוקרטיות וניואנסים פורמליים' הם שמונעים פיתרון, אלא הימנעותו המתמשכת של הערוץ מלהגיש הצעת הסדר שמבטיחה באופן אמיתי את השבת כל חובותיו".

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.