משרדי התקשורת והאוצר יסבסדו ממיר דיגיטלי לכ-200 אלף משפחות

(עדכון) - הסבסוד יוענק לכלל זכאי משרד הרווחה, שיוכלו לרכוש את ממיר ה-DTT ב-200 שקל במקום ב-400 שקל ■ שר התקשורת כחלון: "הקמפיין לשידורי החבילה הדיגיטלית יעלה לאוויר כשהתשתית תושלם"

משרד התקשורת ומשרד האוצר יסבסדו 50% מעלות הקמעונאית של הממיר לקליטת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT) - כ-200 שקל במקום 400 שקל - לכ-200 אלף משפחות מעוטות יכולת, כבר בתחילת 2010 - כך נודע ל"גלובס".

ד"ר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת, אישר את הדברים והוסיף כי "שר התקשורת משה כחלון הולך להוסיף תקנה, בשיתוף שר האוצר יובל שטייניץ, לפיה הסבסוד יוענק לכלל זכאי משרד הרווחה". גם במשרד האוצר אישרו את הדברים.

מדובר במכה, אם כי צפויה, לחברות הכבלים והלוויין HOT ו-yes, שנכון להיום עדיין לא מתייחסות באופן ישיר ופומבי לתחרות מכיוון ה-DTT.

בהמשך לפרסומים הבוקר (ה') לפיהם השר כחלון נעתר לבקשת HOT וביקש מהרשות השנייה לעצור את מסע הפרסום לממיר טכנולוגיית DTT, המאפשר קליטת חבילת ערוצי חינם. אומר שבי: "השר לא עצר שום קמפיין. כשתהיה פריסה ראויה בכל הארץ וקליטה ראויה, או אז יעלה הקמפיין".

הבוקר התראיין כחלון לגלי צה"ל, ואמר כי הוא "תומך בממירים החדשים שיאפשרו מספר ערוצים", וכי בניגוד לידיעה שפורסמה הבוקר, לא היה כל ניסיון מצדו לעצור את הקמפיין הפרסומי. "לא לחצים, לא שינויים, מדובר בקשקוש. יש גופים אינטרסנטיים", אמר.

בנוגע לדרישות yes ו-HOT אמר כחלון כי יש לחץ אך הוא לא משפיע. "התשתית לממיר החדש פשוט עדיין לא הושלמה. מדובר בשידורי ניסיון, והקמפיין יעלה לאוויר כשהתשתית תושלם", אמר כחלון.

הרשות השנייה: היקף החדירה של ה-DTT גבוה

דברים דומים נמסר ל"גלובס" גם מהרשות השנייה, שיזמה את הקמפיין: "היקף החדירה של הממיר כה גבוה, שלא צריך את זה. נכון לעכשיו רכשו את המכשיר כ-50 אלף בתי-אב. אנחנו מתכננים להעלות את הקמפיין כשתשתית המערכת תושלם באופן מסודר".

עם זאת, יצויין כי בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית מביעים ספק בנתוני החדירה של ה-DTT, כפי שהם מוצגים על-ידי הרשות השנייה.

המערך הדיגיטלי (DTT), שעלה לאוויר בתחילת אוגוסט, צפוי לגרום לנזקים מהותיים עבור HOT ו-yes. בדו"חות HOT לרבעון השני של השנה, הזהירה החברה כי "החקיקה הענפה בתחום השידורים עלולה לגרום לשינויים בהרגלי הצריכה של מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית. האמור עלול לגרום לירידה משמעותית בהכנסות החברה, ועלולה להיות לכך השפעה שלילית מהותית על עסקיה ועל תוצאותיה העסקיות העתידיות של החברה בהקשר זה".

לפי תחזית של הרשות השנייה, ההערכה היא כי כ-250 אלף משקי-בית יתחברו למערך הדיגיטלי, כאשר כ-150 אלף מהם הם בעלי טלוויזיה אנלוגית ואנטנה, אשר יצטרכו לעבור לשיטה החדשה מאחר שהמערך האנלוגי ייסגר. בנוסף לאלה יתחברו לחבילה הדיגיטלית גם משפחות מעוטות יכולות וכן חלק ממנויי הכבלים והלוויין.

המערך הדיגיטלי מאפשר לכל אדם לרכוש ממיר פרטי בעלות חד-פעמית של כ-400 שקל ולצפות בערוצים 2, 10, 1, 99 ו-33.

ב-HOT וב-yes סירבו להגיב לידיעה.