מינהל מקרקעי ישראל תובע מכפר ורבורג לפנות 715 דונם

זאת בעקבות דרישת בעלות של 51 מבעלי נחלות במושב, בה הם ביקשו להצהיר כי 1,070 דונם מקרקעות המושב הינם בבעלותם המלאה

מינהל מקרקעי ישראל משיב מלחמה: בעקבות תביעה שהוגשה על ידי 51 בעלי נחלות במושב כפר ורבורג, בה הם ביקשו להצהיר כי 1,070 דונם מקרקעות המושב הינם בבעלותם המלאה, הגיש המינהל בימים האחרונים תביעה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה לפינוי אנשי המושב מ-715 דונם של קרקעות חקלאיות שבבעלות המדינה.

בנוסף, תובע המינהל "דמי שימוש ראויים" בגין אותן קרקעות בסך 35 מיליון שקל. כיום משלם חקלאי בכפר ורבורג סכום סמלי של 20 שקל לשנה עבור דונם קרקע חקלאית.

על רקע המאבקים הנמשכים בין החקלאים לבין המדינה בנוגע לזכויותיהם בקרקע, טענו לא מעט מושבים ותיקים כי חלק נכבד מהקרקעות נמצא למעשה בבעלותם המלאה ורק סיבות טכניות היסטוריות הותירו אותם דה-יורה בידי המינהל. כך למשל, טענו אנשי כפר ורבורג שבדרום הארץ כי המדינה התחייבה בפניהם לפני כ-70 שנה כי למעלה מאלף דונמים יהיו בבעלותם המלאה.

כעת, החליט המינהל בצעד תקדימי לתבוע מאנשי הכפר לפנות את השטחים הנוספים, שמעבר לאותם אלף דונם. לטענת המינהל, "חל שינוי מהותי במצב העובדתי שבבסיס מסירת יתרת הקרקע לאגודה ולתובעים, אשר מצדיק ביטול חוזה השכירות שבין המינהל לבין האגודה ביחס לשטח של 715 דונם ופינוי שטח זה על ידי האגודה והתובעים".

בכל מקרה, על מנת שלא לפגוע בבעלי הנחלות בכפר ורבורג אשר אינם מבין התובעים, נמנע המינהל מהגשת תביעה לביטול חוזה המשבצת בכללותו. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד רינה מיוחס ועו"ד עמי עבר הדני מפרקליטות מחוז ת"א.