אושרה תביעה ייצוגית נגד עיריית ת"א: "גבתה מיליונים שלא כדין על גרירה"

לטענת התובע, "עמלת" הגרירה בסך 83 שקל שגובה הגורר עבור העירייה נגבית שלא כחוק ■ בהחלטה צינה השופטת כי מנתוני העירייה עולה כי בכל שנה נגררים בת"א כ-95 אלף רכבים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע היום (ד') כי עיריית תל-אביב גבתה מיליוני שקלים שלא כדין מאז שנת 2001 מבעלי רכב שרכבם נגרר ממקום חנייתו. המחוזי אישר הגשת תביעה ייצוגית נגד העירייה, שעניינה העברת 33% מהתשלום (83 שקל) המשולם לגורר בגין גרירת הרכב החונה שלא כדין לידי העירייה.

רכבו של התובע אלון גולן נגרר ממקום חנייתו באמצעות חברת אתרים ירוקים, ונרשמה לו הודעת קנס בסך 360 שקל. הרכב הוחזר לידיו לאחר ששילם לידי הגורר סכום של 250 שקל, ומבירור שערך עלה כי מתוך סכום זה מעביר הגורר לעירייה סך של 83 שקל, וזאת בנוסף לקנס שמטילה העירייה על בעל הרכב שנגרר בגין חניה בניגוד לחוק.

לטענת התובע, "עמלת" הגרירה שגובה הגורר עבור העירייה נגבית שלא כחוק, מאחר שאין כל בסיס חוקי לגבייתה ולהעברתה לעירייה.

השופטת שרה גדות קיבלה טענה זו וקבעה כי פעולת הגבייה נעשית על-ידי העירייה בהעדר סמכות שבדין, ולפיכך גביית התשלום הינה בטלה, והסעד הראוי וההולם הוא השבת הכספים אשר נגבו שלא כדין.

בהחלטה צינה השופטת כי מנתוני העירייה עולה כי בכל שנה נגררים כ-95 אלף רכבים, וכי העובדה שקיימת אפשרות תיאורטית לאתר את חברי הקבוצה אינה שוללת את התאמת התביעה והקבוצה להידון כתביעה ייצוגית.

אשר על כן החליטה השופטת כי דין הבקשה לאישור התביעה כייצוגית להתקבל, וכי הקבוצה אשר בשמה תנוהל התביעה תכלול את כל בעלי הרכב אשר רכבם נגרר מאז שנת 2001 ועד היום, מהם גבתה העירייה באמצעות התשלום לגורר סכום כסף שלא כדין.

כמו כן נקבע כי הסעד הנתבע הוא השבת הסכום לחברי הקבוצה. (ת.מ 112/07).