"גלובס" חושף את עסקת השנה: התקדמות בשיחות לרכישת השליטה בבזק תמורת 7 מיליארד שקל

מהמידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי אלוביץ' נמצא במגעים לרכוש את השליטה בחברה לאחר מו"מ שקט וחשאי ■ העסקה הנרקמת - על רקע הפסדו של אלוביץ' בקרב על פרטנר ■ בעקבות העסקה תפסיק סמייל את המגעים לרכישת מירס ■ שאול אלוביץ בישל דיסה / גד פרץ - פרשנותהדיבידנדים ימשכו, התחרות תקטן / אורי ליכט - דעההרגולטור ויתר על התחרות / יובל זעירא - דעה

התפתחות דרמטית בשוק התקשורת בישראל. איש העסקים שאול אלוביץ נכנס למו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת בזק . השבוע חלה התקדמות משמעותית בעסקה בעקבות הבנות ראשונות ונכונות של בעלי המניות של בזק למכור את חלקם בחברה (30.7%) תמורת כ-7 מיליארד שקלים.

מדובר על עסקת ענק שתביא בסופו של דבר לשינוי משמעותי במפת התקשורת בישראל. אלוביץ ייאלץ למכור את אחזקותיו בחברת הלווין yes ובחברת 012 סמייל , והעסקה נראית מסובכת ומורכבת מאד.

בעקבות העסקה תפסיק סמייל את המגעים שלה לרכישת חברת מירס, אך פלאפון תמשיך ככל הנראה. מי שימשיך את העסקה יהיה גם איש העסקים פטריק דרהי, שנכנס כמשקיע אסטרטגי ל-HOT .

כזכור, אלוביץ הכריז מיד עם סיום ההתמודדות על פרטנר, שבכוונתו להתמודד על רכישת חברת בזק. אלוביץ לא זכה בפרטנר אך לא זנח את הרעיון של השקעה גדולה בשוק התקשורת. ההליכה על בזק היא האופציה היחידה של אלוביץ להגדיל את אחזקותיו בשוק התקשורת בצורה משמעותית משום שכרגע אין בנמצא חברות תקשורת גדולות שבעליהן הניח אותן על המדף.

שוויה של בזק עומד על 21 מיליארד שקלים כך שהאחזקות של הבעלים שוות כ-7 מיליארד שקלים אך מחיר העסקה לא נסגר סופית והוא תלוי במחיר השוק ובכלל בהסכמה שהעסקה תוכל לצאת לפועל מבחינה רגולטורית. זאת מפני שמדובר בעסקה מאד מורכבת היות ולבזק אסור להגדיל את אחזקותיה ב-yes אך אלוביץ מחזיק ב-32% מהמניות ולכן מיזוג יחייב מכירת מניותיו או מניות בזק בה. לגבי 012 סמייל השאלה המרכזית היא האם החברה תימכר לפרטנר, שמעוניינת בה. בין הצדדים מתקיימים מגעים אך ספק אם המחיר שאלוביץ יוכל לקבל על פרטנר כעת, יהיה דומה למחיר שיכל לקבל לפני העסקה על בזק. לאלוביץ יש אחזקות גדולות גם בתחום הלווינים אך לא נראה שאחזקות אלה יפריעו לעסקה.

בעלי המניות בבזק מוכרים את חלקם לאחר שעשו סיבוב ענק על בזק והרוויחו מאות מיליוני שקלים בתוך 4 שנים בלבד על ההשקעה שלהם. הם קנו את השליטה בבזק תמורת 932 מיליון דולר ומוכרים את גרעין השליטה עכשיו במחיר של כ-7 מיליארד שקלים לפני דיבידנדים.