עלות הרפורמה ברשות השידור: מיליארד שקל

עפ"י מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, מתוך סכום זה כ-610 מיליון שקל יוקצו עבור עלות פרישת עובדים וכ-330 מיליון שקל עבור תוכנית השקעות חדשה

בשבוע שעבר יצאה הרפורמה ברשות השידור לדרך. ברשות השידור טוענים כי הסכמי פרישה עם העובדים כבר נחתמו, וכי כעת מתקיים הליך לגבי חתימה על הסכמים חדשים.

עלות יישום הרפורמה, כך על-פי מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, היא כמיליארד שקל, מתוכם כ-610 מיליון שקל עבור עלות פרישת עובדים וכ-330 מיליון שקל עבור תוכנית השקעות חדשה.

יש לציין כי במחצית הראשונה של 2009 רשם ערוץ 1 רייטינג של פחות מ-5% בפריים.

על רקע אישור הרפורמה, במצגת מיוחדת שערכה רשות השידור בפני נציגי משרד האוצר באחרונה נחשפו נתונים קשים, ובהם התנהלות כספית שיש שיגדירו אותה כשערורייתית. הנתונים ממחישים את היקפה העצום של חגיגת הבזבוזים של כספי הציבור על-ידי עובדי הרשות ומנהליה, כפי שמעיד על כך מנכ"ל הרשות עצמו, מוטי שקלאר, בהתייחסו לנתונים.

"התנהלותה של רשות השידור בשני העשורים האחרונים מאופיינת בשורה של כשלים ניהוליים, ארגוניים ותשתיתיים", כותב שקלאר במצגת שהכין, בה הוא מוסיף כי "הסכמי השכר ונהלי העבודה מיושנים ובזבזניים וגורמים להקצאת משאבים בלתי יעילה... אמצעי הפקה וטכנולוגיות שידור המקשים על פעילות יעילה ואיכותית. אי-קליטת שידורי רדיו וטלוויזיה באזורים רבים בארץ בשל מערכת משדרים מיושנים".