ברק והזמן הקצוב

מוטב לפורשי העבודה הפוטנציאליים לקרוא היטב בדברי מבקר המדינה על החברות שלו

לא מבין את אלה המכונים מורדי העבודה. לא קשה להבין נגד מי ומה הם מורדים, יש הרבה סיבות למרידה במנהיג מפלגתם. אבל למה הדיבורים על פרישה והקמת תנועה חדשה? אנחנו כבר יודעים כי חוסנם של מנהיגים מחזיק בקושי כמה שנים, וכאשר מדובר באהוד ברק - נראה כי החוסן שלו עומד לפוג כבר בתקופה הלא רחוקה.

יש שותפות דרך אירונית בין ברק לאהוד אולמרט. נדרש לאולמרט הרבה מאד זמן, בערך שנתיים, להבין שהסוס נגמר לו. לו ברק היה באמת אנליטיקאי וחכם, הוא היה מבחין שגם הסוס שלו כבר צולע ועושה את צעדיו האחרונים.

אני מתכוון להודעת מבקר המדינה אתמול (א'), בוועדה לביקורת המדינה על כוונתו לחקור את החברות שהעביר ברק לבנותיו מיכל, ענת ויעל. כולנו הרי מכירים את טיבן של "העברות" כאלה. אדם מתמנה לתפקיד המחייב אותו לעזוב את חברותיו, אז הוא מעביר אותן לבני משפחה, כשלמעשה החברות והכנסותיהן ממשיכות להיות שלו.

במקרה של ברק נמצא כי גם אחרי ש"עזב" זרמו לחברות כ- 6.5 מיליון שקל. את זה אמור המבקר לחקור.

מוצע בזאת לפורשים הפוטנציאליים לקרוא היטב את דבריו של מיכה לינדנשטראוס אתמול בוועדה לביקורת המדינה. לאחר שהוועדה הטילה עליו לחקור, לינדשנטראוס הסכים, ואמר כך: "הבדיקה לא אמורה להימשך זמן רב, ותוך זמן לא ארוך נגיע לתוצאות". זמן לא ארוך. אני חושב שאנחנו מכירים את המבקר מספיק כדי לדעת שהוא אדם רציני העמוד במילתו.

מכאן נובע שזמנו של ברק קצוב. שוב יעשה המבקר את עבודת הנקיון שהפוליטיקאים אינם מסוגלים, או אינם רוצים לעשות. כמובן שקימת האפשרות שהמבקר לא ימצא פגם במעשי ברק. אבל אם אני קורא נכון את מה שמתפרסם על חברות ברק, הרי שאפשרות זו קלושה.

מכל מקום, אני במקום מורדי העבודה הייתי ממתין לפחות עד דו"ח המבקר. וגם אז הייתי מציע למורדים ללמוד היטב מה קרה למפלגות חדשות ובעיקר לזכור שלא עוזבים מפלגה בגלל איש אחד, שהיום הוא פה, ומחר לך תדע.

טובים חדרי הפרזיט מעובדיו

מה רוצים מחדרי המשרד המפוארים של הפרזיט אבישי ברוורמן שעומדים ריקים כבר חודשים? לא יותר טוב שנמשיך לשלם עבורם את שכר הדירה, מאשר שימלאו אותם בעובדים מיותרים שבוודאי יעלו יותר?