השופט בעז אוקון מונה לבורר בסכסוך בין קבוצת רבינוביץ-שגיב ואפרים שורקה

אוקון הוא בורר "במשכן לבוררות ופתרון סכסוכים", בראשותה של עו"ד דליה רבין ■ עד עתה מונו כבר 3 בוררים בסכסוך: נשיא העליון בדימוס מאיר שמגר, עו"ד יגאל ארנון והשופט בדימוס אורי שטרוזמן

השופט בדימוס בעז אוקון מונה לשמש כבורר בסכסוך בין קבוצת רבינוביץ'-שגיב בראשותם של רו"ח יאיר רבינוביץ' ודורון שגיב לבין קבוצת שורקה בראשות איש העסקים האמריקני אפרים שורקה. אוקון הוא בורר "במשכן לבוררות ופתרון סכסוכים", בראשותה של עו"ד דליה רבין.

מזה כ-3 שנים מנסים הצדדים ליישב את המחלוקות ביניהם בדרך של בוררות, ועד עתה מונו כבר 3 בוררים. תחילה שימש כבורר נשיא בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר, לאחריו עו"ד יגאל ארנון, ולאחרונה השופט בדימוס אורי שטרוזמן.

מינויו של אוקון לתפקיד נעשה בעקבות פנייתה של רבינוביץ'-שגיב לבית המשפט למינוי בורר חליף במקומו של השופט שטרוזמן, שהתפטר מתפקידו בראשית ספטמבר.

רבינוביץ'-שגיב טענה כי שורקה היא האחראית להתפטרותם של שטרוזמן ושמגר. שמגר התפטר מתפקידו בשל דברי עלבון והשמצה שהועלו כלפיו מצד קבוצת שורקה, לפיהם הוא נוטה להעדיף את רבינוביץ'-שגיב בשל היחסים הקיימים בינו לבין בא-כוחה, משרד עוה"ד פרופ' יובל לוי. שורקה טענה בתגובה כי רבינוביץ'-שגיב הכשילה את הליכי הבוררות והביאה להפסקת כהונתו של שמגר.

הצדדים הקימו קבוצת השקעות בתחום הנדל"ן המניב בישראל. במסגרת 28 התאגידים שהקימו נרכשו במאות מיליוני שקלים כ-15 נכסים, הכוללים חנויות, בית-מלון, מקבצי דיור, תחנת דלק, מרכז מסחרי ועוד.

קבוצת שורקה הגישה תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד רבינוביץ'-שגיב, בטענה כי אפרים שורקה פותה במירמה ובאמצעות מצגי-שווא להעמיד הון-עתק בסך כ-170 מיליון שקל לצורך הקמת קבוצת ההשקעות, ובדיעבד התברר כי השותפות נועדה לאפשר לרבינוביץ' ושגיב לגרוף הון עצום ולהיפטר לאחר מכן משורקה. (ת.א. 1209/09).