אלוביץ' רושם הכנסות של 1.4 מיליארד שקל בשנה ממכשירי נוקיה

הערכות: הרווח התפעולי ממכירת המכשירים לחברות הסלולר עומד על 300-250 מיליון שקל ■ היקף ההתקשרויות השנתי בין החברות מקבוצת בזק לבין החברות מקבוצת 012 סמייל מוערך בכ-745 מיליון שקל

בזק פרסמה היום (ה') דיווח מקיף על ההתקשרויות שלה עם חברת 012 סמייל מקבוצת יורוקום, כדי להגביר שקיפות ולתת גילוי נאות למערכת היחסים שבין החברות - זאת במסגרת העסקה למכירת גרעין השליטה בבזק לידי 012 סמייל שבשליטת שאול אלוביץ'. האחרון רכש לאחרונה את גרעין השליטה בבזק (30.6%) מידי קבוצת סבן-אייפקס-ארקין תמורת 6.5 מיליארד שקל.

מהנתונים שפורסמו עולה כי היקף המכירות השנתי של מכשירי נוקיה לפלאפון, חברה-בת של בזק, עומד על 470 מיליון שקל. מניתוח "גלובס" עולה כי היקף ההכנסות השנתי של יורוקום ממכירת מכשירי נוקיה ל-3 רשתות הסלולרי מוערך ב-1.4 מיליארד שקל. על-פי הערכות, הרווח הגולמי ממכירת המכשירים מוערך בכ-350-300 מיליון שקל, ואילו הרווח התפעולי עומד על 300-250 מיליון שקל.

תוצאות הבדיקה מתבססות על השוואה לנתוני רווחיות לחברת סאני, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג, וכן על פרסום חלקי של התוצאות הכספיות של יורוקום שפורסמו לפני מספר שנים למרות היותה חברה פרטית.

יש לציין כי סלקום רוכשת טלפונים סלולריים של נוקיה לא רק דרך יורוקום אלא מבצעת יבוא מקביל, ואילו פרטנר רכשה עד כה מכשירי נוקיה בהתאם למחירים שהצליחה להשיג מקבוצת האצ'יסון העולמית, שפרטנר היתה בבעלותה עד לשבוע שעבר.

היקף ההתקשרויות השנתי הכולל בין החברות מקבוצת בזק לבין החברות מקבוצת 012 סמייל מוערך בכ-745 מיליון שקל: התקשרויות של בזק בכ-100 מיליון שקל (שירותי תמסורת, חיבור גומלין ושירותים נוספים שמספקת החברה וכן עמלות בגין מכירת ציוד קצה); התקשרויות של פלאפון בכ-470 מיליון שקל (רכישת מכשירים ותשלום דמי נגישות או קבלת הכנסות קישור גומלין נכנס בידי פלאפון); התקשרויות של בזק בינלאומי בהיקף של כ-7 מיליון שקל; והתקשרויות של חברת הלווין yes בהיקף של כ-166 מיליון שקל (בין היתר חוזה ארוך-טווח לרכישת מקטעי לוויין וכן רכישת ממירים בעקבות התקשרות מכרזית).