סעו לשלום רק תזכרו אותנו

ממשלת ישראל לא היתה חלק מתהליך נפילת חומת ברלין, אז מה הם מחפשים שם?

20 שנה חלפו מאז נפילת חומת ברלין - אירוע שהיה סימבולי יותר מכל דבר אחר על התקרבות מזרח ומערב. כולנו זוכרים את תמונות הניתוץ המפורסמות, את קולות המהפכה ואת הרוח החדשה שנשבה לה ברחבי אירופה.

וכמו תמיד, גם אנחנו יודעים איך לתפוס טרמפ על אירועים שקורים ברחבי העולם - הרי ההצלחה שלהם זו גם ההצלחה שלנו. היינו חלק מהמהפך הידוע, אנחנו ורק אנחנו שברנו את החומה.

לכן, לישיבה המיוחדת שתתקיים בפרלמנט הגרמני יגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן, שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר, שר התשתיות עוזי לנדאו, שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ושר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ.

מה יעשו שם בלעדינו? הרי איזו צורה יש לישיבה מיוחדת בפרלמנט הגרמני ללא הנציגות הישראלית המזהירה?

נתניהו מצמצם

היום אפילו התבשרנו כי במסגרת הניסיונות לצמצם את ההוצאות בנסיעת ראש הממשלה לוושינגטון, הסכים בנימין נתניהו שלא לצייד את המטוס במיטה מוטסת המותקנת בטיסות אח"מים ליעדים רחוקים, לאחר שהסתבר לו כי עבור התקנת המיטה יחוייב משרד ראש הממשלה בסכום של כ-140 אלף דולר.

אה כן, אתמול גם פורסם כי כ-30 ח"כים ושרים יטוסו השבוע ל"נסיעות עבודה" בארה"ב, אירופה ושאר העולם.

כי מגיע לנו הכל, אנחנו מדינה מערבית שמתעסקת בדיפלומטיה ושומרת על יחסי חוץ תקינים עם כל מדינות העולם. צריך אותנו שם לחיזוק הקשרים.

מוזר לפעמים לצטט את שרי אריסון אומרת "השלום מתחיל בתוכינו", אבל אולי כדאי להגיד שההידברות תתחיל בתוכינו? אולי פעילות הממשלה תתחיל בתוכינו?

בשורה גדולה לא תביאו לנו מברלין. אתם תלכו מעונבים, תלחצו ידיים, אנחנו נשלם על זה ונחכה לידיעה הבאה על עוד קנאה במשפחה שהביאה הרג, עוד אבטלה. לא נורא, הטוקסידו יכול לטשטש הכל. לפחות בעיני המתבוננים בכם.

סעו לשלום, רק שכולי תקווה שאתם זוכרים מאיפה באתם - כרגע זה לא ממש נראה כך.