מרדוק מאיים: נתבע את גוגל ואת ה-BBC על גניבת תכנים מאתרי ניוז קורפ

"הם יצטרכו להוציא הרבה יותר כסף על כתבים כדי לסקר את העולם כאשר הם לא יוכלו לגנוב מעיתונים"

איל המדיה רופרט מרדוק רמז אתמול (ב') כי חברת ניוז קורפ שבבעלותו עשויה לתבוע את ה-BBC ומנועי חיפוש כמו גוגל על הפרת זכויות יוצרים, בשל גניבה לכאורה של תכנים מעיתוניה של ניוז קורפ ברחבי העולם.

בראיון לסקיי ניוז אוסטרליה נשאל מרדוק באיזו מידה הוא יוכל לממש את תוכניתו לגביית כסף עבור תכנים באתרי העיתונים שלו, כמו ה"טיימס" בבריטניה ו"דה אוסטרליאן", כאשר אתרים כמו ה-BBC ו-ABC מציגים תכנים בחינם באתריהם.

"אנחנו טובים יותר", אמר מרדוק, יו"ר ניוז קורפ, "ובכל מקרה, אם מסתכלים על התכנים שלהם - רוב החומרים נגנבים מהעיתונים, ואנחנו נתבע אותם על הפרת זכויות יוצרים. הם יצטרכו להוציא הרבה יותר כסף על הרבה יותר כתבים כדי לסקר את העולם כאשר הם לא יוכלו לגנוב מעיתונים".

מרדוק הוסיף, עם זאת, כי הוא לא חושב שיהיה הכרחי להגיע לבית המשפט. "הם מכירים את החוק. הם יסתגלו", אמר על ה-BBC, שלא הגיב אמש להאשמות של מרדוק.

אפילו לא כותרות

מרדוק אותת גם שהוא ישתמש באמצעים משפטיים כדי למנוע מגוגל וממנועי חיפוש נוספים להציג בחינם את החומרים של העיתונים שלו.

כאשר הוא נשאל איך הוא יגיב לאתגר שמציבים אתרים כמו גוגל שמאיימים בהסרת עיתונים מתוצאות החיפוש שלהם, אמר מרדוק כי כאשר מנגנון הגבייה עבור חדשות בעיתונים של ניוז קורפ יהיה מוכן - "אני חושב שנתבע אותם".

מרדוק גם דחה את האפשרות שגוגל ומנועי החיפוש האחרים יוכלו להציג רק את כותרות הכתבות ואת שורות הפתיחה שלהן, ואמר כי לא יסבול גם אפשרות כזו. "הם מסתמכים על דוקטרינה שנקראת שימוש הוגן, שאנחנו חושבים שנוכל לאתגר בבית משפט ולאסור אותה כליל", אמר.

עם זאת, מרדוק הודה כי עיתוני ניוז קורפ נהנים כעת במידה מסוימת מהפרסום שמקבלים התכנים שלהם באתרים כמו גוגל, ולכן "נטפל בנושא הזה באיטיות".

התחרות בשידור הציבורי

בראיון מקיף תיאר מרדוק את ההתנהלות של ה-BBC כ"שערורייה". לדבריו, "כל בעל מקלט טלוויזיה בבריטניה מחוייב לשלם בערך 150 ליש"ט בשנה, ולכן ל-BBC יש הכנסה שנתית של 4.6 מיליארד ליש"ט, והם נכנסים לכל פרויקט מסחרי כאשר הם רואים הזדמנות לכך".

הוא הוסיף: "אני חושב ששידור ציבורי צריך להיות עם תוכניות ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, היכן שהטלוויזיה המסחרית אינה יכולה להרשות לעצמה להיכנס. אם יש חור מסוים בסיקור, זה בסדר. לא אכפת לי שתהיה תמיכה מסוימת של משלם המסים בזה".

נזכיר כי באוגוסט תקף ג'יימס מרדוק, בנו של רופרט, שמנהל את חברת ניוז קורפ באירופה ובאסיה, את ה-BBC על כניסתו "מקפיאת הדם" למגזר המסחרי, וטען כי "צריך לטפל" במערכת האינטרנט הענקית של שירות השידור הבריטי.