מחליף ידיים: סניף "חביב" בירקונים יהפוך ל"מחסני כמעט חינם"

העסקה מוערכת ב-11 מיליון שקל, לא כולל המלאי שבסניף ■ סניף הדגל של "חביב" בירקונים נמצא בבעלות יוסי חביב, יעקב תאסט ויחזקאל אצלן

עכשיו זה סופי: רשת מחסני כמעט חינם, שבבעלות האחים עדי ורני צים, הגיעה להסכם עם בעלי רשת חביב לפינוי סניף הדגל של הרשת בירקונים. לפי הערכות, הפינוי יתבצע תמורת 11 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

בהתאם להסכם בין הצדדים, תשלום זה הוא עבור ציוד ומוניטין. בנוסף, כמעט חינם תשלם לבעלי רשת חביב עבור כל המלאי המצוי בסניף. במקביל, בעלי רשת חביב יפנו את הסניף וזה יופעל החל מה-16 לחודש תחת המותג "מחסני כמעט חינם".

כפי שנחשף ב"גלובס", ביוני האחרון חתמה רשת מחסני כמעט חינם, על הסכם לשכירת המבנה בירקונים. ההסכם שנחתם מול בעלי הנכס נעשה שלא על דעת בעלי רשת חביב, וההערכה היא כי הוא כולל גם תשלום חד-פעמי לבעל הנכס בגובה 5-10 מיליון שקל.

מאוחר יותר פתחה רשת מחסני כמעט חינם במשא-ומתן עם בעלי רשת חביב לגבי פינוי הסניף בירקונים, וכן לרכישת שני הסניפים האחרים של רשת חביב, בקרית-אונו ובקניון הגבעה בגבעת-שמואל.

סניף רשת חביב בירקונים מצוי בבעלות יוסי חביב, יעקב תאסט ויחזקאל אצלן. שני סניפיה האחרים של רשת חביב נמצאים בבעלותו של יוסי חביב בלבד.

ואולם, המו"מ שהתנהל בין הצדדים ובמסגרתו דרשה רשת מחסני כמעט חינם להעביר לידיה את הסניף בירקונים בטרם החגים - התפוצץ לפני כחודש וחצי.

במקביל הגישו בעלי הנכס בירקונים (אפרים מאיר, עזרא משל ולוי שטרית) יחד עם רשת מחסני כמעט חינם, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד רשת חביב. במסגרת זו הם דרשו את פינוי הסניף באופן מיידי וכן תשלום פיצויים בגין אובדן הכנסות ורווחים. כעת הגיעו הצדדים להסכם מחוץ לכותלי בית המשפט. שני הסניפים הנותרים של רשת חביב יישארו בבעלותו של יוסי חביב.

סניף חביב בירקונים משתרע על פני כ-2,200 מ"ר. לפי הערכות, הפדיון השנתי של הסניף עומד על כ-150 מיליון שקל. בשוק מעריכים כי שווי פעילות הסניף עומד היום לכל הפחות על כ-30 מיליון שקל.

רשת מחסני כמעט חינם שהוקמה ב-1999 נמצאת בפיתוח מואץ, והיא מונה היום 21 סניפים בפריסה ארצית. אמש חנכה הרשת סניף ביבנה.

רשת מחסני כמעט חינם סירבה להגיב לידיעה.