אחות לנו קטנה

"האחות הקטנה", ו' 22:30, ערוץ ביפ

קודם כל, גילוי נאות: אפרת אברמוב ואני חברים טובים כבר כמה שנים. לכן חשבתי שיהיה זה מן הראוי להתעלם מהתוכנית המצחיקה הזאת בעונתה הקודמת, אך לבסוף חשבתי שאולי לא ראוי שדווקא קוראי "גלובס" ישלמו את מחירה של החברות בינינו, שכן, לטעמי, מדובר בתוכנית טובה, אפילו טובה מאוד.

נתחיל במנחה: אני האחרון שאכפור בכך שיש נשים מוכשרות בטלוויזיה, מה שכן, אישה מצחיקה היא עדיין תופעה נדירה יחסית, ואברמוב מביאה למסך לא מעט חוש הומור, כולל הומור עצמי.

החלק השני של ההמלצה שייך לעובדה שאחד הדברים הכייפים ביותר בתוכניות ריאליטי הוא לצחוק על המתמודדים השונים. זה מאפשר לצופה גם להתחבר לתוכניות "מוקצות", וגם להרגיש נאור ומורם מעל מעריציהם "הרגילים", שכן הוא מודע לפער הקיים כביכול בינו לבין התוכנית הפופולרית.

הסיבה השלישית, היא שמחר (ו'), הוא אולי היום האחרון שבו אפשר לעסוק ב"אח הגדול" באופן תיאורטי, לפני שהתוכנית הזאת תשתלט שוב על הוויית חיינו. חושבים שאני מגזים? חכו לשבוע הבא.

("האחות הקטנה" תשודר בערוץ ביפ גם בימים ב' וד' באותה השעה).

לונדון 2012, לא מה שחשבתם

*סוף שבוע נוסטרדמוס", החל מיום ה' 20:40, ערוץ ההיסטוריה

סיכויים רבים שמישל דה נוטרדם, בן למשפחה יהודית מומרת, לא היה משאיר חותם שכזה על הדורות הבאים, אלמלא ספר שחיבר ב-1555. עוד לפני כן יכלה הביוגרפיה שלו להיות סיפור קורע לב במיוחד: הוא נולד בשנת 1503, ובגיל 26 כבר היה ד"ר לרפואה, למרות ביקורת חריפה של עמיתיו. 8 שנים אחר-כך הוא איבד את אשתו וילדיו במגיפה.

אולי האפוקליפסה האישית היא שגרמה למישל הנוטרדמי, או "נוסטרדמוס", לכתוב ספר נבואות, מרביתן נבואות זעם שקנו לעצמן מעריצים ומאמינים רבים ברחבי העולם. מאז נתגלו כתביו, הם מוזכרים בעיקר בעת תחייתם של תרחישים אפוקליפטיים: כך היה למשל ב-1984, הלוא היא התשמ"ד העברית שפגשה את חזונו של אורוול, וכך היה גם לקראת שנת 2000 כשכולנו חיכינו לחורבן - או לפחות לבאג 2000 שבושש לבוא.

מה הסיבה הנוכחית להתעוררות מחודשת סביב האיש והספר? ובכן - סרט: 2012, או ליתר דיוק 21.12.2012, היום שבו על-פי נבואות שונות (החל מבני שבט המאיה) ייחרב העולם סופית.

ערוץ ההיסטוריה יקדיש לאיש ולחורבן שתי תוכניות: המעניינת יותר היא סידרה (החל מהערב ובכל ימי ה' מ-22:30) שהפרק הראשון שלה יבקש לברר מי הוא השטן השלישי שעליו "כתב" נוסטרדמוס, אחרי שהיטלר וסטאלין כבר התגלו לנו במלוא אכזריותם. הסרט השני "אפקט נוסטרדמוס" (הערב, 20:40, ו' 23:50, שבת 12:10) ינסה למצוא סימוכין מדעיים לכך שנותרו לנו בקושי שלוש שנים על פני כדור-הארץ.