אריאל אטיאס מציף את שוק הנדל"ן בדירות: ישווק השבוע כ-6,000 יח"ד בכ-20 ערים ברחבי הארץ

זאת, במסגרת תוכנית משרד השיכון להצפת השוק בקרקעות על מנת להוזיל את מחירי הדירות ■ שר השיכון אטיאס: "המאבק במחירי הדירות הוא משימה לאומית שיש להתמיד בה לטובת הזוגות הצעירים" ■ השמאי הממשלתי הראשי: מחירי הדירות עלו ב-3.6% ברבעון השלישי

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל יוציאו השבוע לשיווק 5,859 יחידות דיור במכרזים פומביים בכ-20 ערים שונות ברחבי הארץ. מדובר במקבץ השני במספר שיוצא לשיווק בתקופה האחרונה כחלק ממדיניות שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להגדיל את היצע הדיור באופן משמעותי ולהיאבק בעליית מחירי הדירות.

המקבץ הראשון בתקופה האחרונה יצא לשיווק בספטמבר והוא כלל כ-5,400 יחידות דיור. זאת במסגרת התוכנית של אטיאס, להוזלת מחירי הדיור לזוגות צעירים. דווקא היום פרסם השמאי הממשלתי הראשי כי חלה עלייה של 3.6% במחירי הדירות ברבעון השלישי של השנה, על פי סקר שערך השמאי הממשלתי בקרב 5,700 דירות ב-15 ערים בארץ.

המקבץ הנוכחי יכלול 1,117 יחידות דיור בירושלים, 842 יחידות דיור ברחובות, 349 יחידות דיור בראשון לציון, 188 יחידות דיור בתל אביב ו-358 יחידות דיור בחולון.

לדברי אטיאס, "גלים גדולים, מתחמים קטנים. בשיטה זו נוציא לשוק אלפי יחידות דיור בפעם אחת, ניצור אווירה חדשה ואמיתית של מאבק בחוסר הקרקעות ונאפשר גם ליזמים קטנים להתמודד על המתחמים במטרה למתן ולהוריד את מחירי הדיור בישראל.

"לשמחתי, שתי זרועות השיווק, שהן משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל, התייצבו יחד סביב השולחן וביחד אנחנו עמלים כדי להדביק פערים של שנים רבות. מטרתי המוצהרת היא לסייע בכלי הכלכלי הנכון להורדת מחירי הדיור וזאת באמצעות ההיצע.

"המאבק במחירי הדירות הוא משימה לאומית שיש להתמיד בה לטובת הזוגות הצעירים. לנגד עיני עומדות אלפי המשפחות הצעירות שמבקשות לרכוש דירה במחיר ראוי והוגן, ולכך ארתום את עובדי המשרד".

לדברי מנהל המינהל, ירון ביבי, "תוכנית שיווק הקרקעות המסיבית מהווה נדבך מרכזי במדיניות שמתווה אטיאס ונועדה לייעל את הפעילות בשוק המקרקעין. יישום התוכנית עתיד להביא לירידה במחירי הקרקעות ובמחיר הדיור תוך מענה לביקושים קיימים לדיור ברחבי הארץ".