65% מהציבור: להגביל את חופש הביטוי של חברי כנסת ערביים

כך עולה מסקר של מכון דחף שיוצג היום בכנס שדרות ■ עוד עולה כי 57% מהיהודים ו-40% מהערבים חושבים כי התקשורת אינה נייטרלית - היהודים מייחסים לה נטיות שמאלניות, ואילו הערבים מייחסים לה נטיות ימניות

כשני שליש מהיהודים, 65%, חושבים כי צריך להגביל את חופש הביטוי של חברי כנסת ערביים - כך עולה מסקר שיוצג היום (ד') בכנס שדרות והגיע לידי "גלובס". הסקר נערך על-ידי מכון דחף, עבור אג'נדה ויוזמות קרן אברהם.

על-פי הסקר, שני שליש מהיהודים בישראל סבורים גם כי אין לתת ביטוי בתקשורת לאירועים משמעותיים לאוכלוסיה הערבית, כמו יום הנכבה או יום האדמה.

עם זאת, מהסקר עולה כי רוב אזרחי ישראל - יהודים וערבים - מאמינים כי התקשורת לא מציגה את הערבים הישראלים כראוי. עוד עולה כי רוב היהודים (57%) וחלק גדול מהערבים (40%) חושבים כי התקשורת אינה נייטרלית - היהודים מייחסים לה נטיות שמאלניות, ואילו הערבים מייחסים לה נטיות ימניות.

על-פי הסקר, רוב הערבים (68%) חושבים כי התקשורת מציגה אותם באור שלילי מדי, לעומת רבע מהיהודים (24%).

באג'נדה אומרים כי "שילובם של נקודת-המבט הערבית, של תמונת המציאות של אזרחי ישראל הערביים ושילובם בהקשרים אזרחיים יומיומיים, בלא קשר למוצאם, ובנוסף שילובם של אנשי תקשורת ערביים כעובדים בכלי התקשורת המרכזיים בעברית - הם המפתחות שיביאו את השינוי. השינוי הזה יאפשר גם לאזרחים הערביים לקחת חלק בדיון הציבורי ולהשפיע עליו - ואולי בדרך זו להרגיש שייכים יותר לחברה הישראלית".

בארגון מנסים לעודד גופי תקשורת בישראל לשלב עובדים מקבוצות מיעוט, על מנת לשקף טוב יותר את חייהם בתקשורת.